Snygg-Ella gästbloggar: Söndag = Vilodag... Eller??

Skrivet 9/6:
 
Jag tror inte min matte har förstått det där med söndagar...

Först och främst så gick vi inte och lade oss förrän 04.30 imorse, och eftersom jag är vaktansvarig här hemma, så kan ju inte jag gå och lägga mig i sovrummet själv. Vem ska då ha koll på de tvåbenta om det händer något??
Sen, tror ni inte hon stiger upp redan 9!!??!! *DÅRE!*

Som om inte det vore nog så frestas min näsa av goda frukostdofter som hon kockar till mig strax därefter... (Kan inte hjälpa det! Ibland styr den näsan hela min hjärna...)
Ja, efter frukosten kröp jag upp till husse i sängen igen.
Kunde inte riktigt somna om eftersom matte höll på hela tiden med en massa.
Efter en liten stund kom hon minsann in och hämtade mig och sa att det var dags att gå ut...???

Va!?! För vem då? Inte för mig iaf, för om jag hade velat gå ut så hade jag nog berättat det.

Jodå... Inget val fick jag heller... Så, med ögonen hängande i knävecken av trötthet och benen släpande i marken, så var det bara att göra vad man skulle.
Sen gick vi iaf in och då tänkte jag: -Nuuuu ska jag SOOOOVVAAAA! och hoppade upp och lade mig tillrätta i sängen.
Tji, fick jag!

Efter ett besök i badrummet så kom minsann matte och hämtade mig igen och sa att vi fick skynda oss, för vi skulle med bussen... Allvar!!??!! Bussen!!??!!
Jodå, med ryggsäck, bussväska och allt så bar det iväg... 

Vi åkte bussen ut till Väla där hon mötte upp nå´n och fick några saker, sen gick vi in på djuraffären där för att fördriva tiden innan bussen gick hem.
Lite spännande är det ju där, men jag fick inget idag... =(
Ja, sen åkte vi bussen igen, men inte hem. Nädå, då hade min dåre till matte fått för sig att vi skulle gå långpromenad i Väla skog!!!!

Missförstå mig rätt, jag ÄLSKAR min matte, men ibland undrar jag om allt står rätt till....
Så, jo´rå... EN timme fick jag traska där! Och visst, skogspromenader är skönt, men inte om man sovit 4,5 timme och man är så trött att man nästan börjar gråta (om nu en hund kunde gråta)!!

Efter promenaden kom husse och hämtade oss! *TOTAL LYCKA!* (och ja, jag tror minsann att det kom en liten tår av glädje då!!)

Väl hemma så fick jag reda på vad min matte hade åkt för att hämta vid Väla...
Ett fint litet täcke och påslakan till mig!! Mitt alldeles egna!!
(Ni ser det på bilden... Jag stupade när vi kom hem!)
Min matte är inte så dum, trots allt!
 
Snygg-Ella
 
Mitt nya täcke! På påslakanet finns små får och texten "Counting Sheep"...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0