Bakluckeloppis och nya inköp

I söndags tog jag och Ella en runda ner till Bakluckeloppisen med vagnen.
 
Jag fyndade några Miranda-nallar till Johanna som har bloggen Ryskkärlek, www.ryskkarlek.blogg.se.
Vet att hon är frälst i dessa nallar så när jag fann dem var jag ju bara tvungen att ringa henne! =)
7 st. för 110:- blev det... (Ungefär, eller knappt, vad en kostar...)
Ja, Johanna blev glad iaf!
 
Sen hittade jag en helt ny picknick-filt med döskallar som jag köpte för 25:-.
Vi har en, men jag vet ju att husse gillar döskallar, så den fick det bli!
 
När vi sedan väl kom hem så mötte husse oss med Cleo.
Cleo hade kommit en stund innan och vi skulle passa henne till kvällen.
 
Ella och Cleo provsitter nya picknick-filten
 
 
Igår, måndag, blev det en liten shoppingrunda.
Vi skulle bara lite snabba ärenden så Ella fick följa med.
Hon gillar ju att "åka bilen", även om det ibland bara innebär att hon får ligga kvar i bilen och vänta medan vi är inne och handlar eller nå´t.
 
Eftersom det dock har börjat bli lite kyligt och det snabbt blir då blir kallt i bilen, så bestämde vi oss för att hon fick ha en tröja på sig.
Hon har ju lite problem redan med sin muskulatur och att bli kall gör ju inte saken bättre...
 
Ella i sin lilla tröja
 
 
Vi var inne på NetOnNet och köpte en köttkvarn för 499:-.
Samma köttkvarn hade de gjort reklam för på TV för 2-3 veckor sedan och då kostade den 799:-.
Vi har ju länge velat ha en sådan för att kunna mala kött själva till Ella när man kommer över något billigt. Det har ju fått bli att vi fått köpa färs hittills...
  
Vår köttkvarn (dålig lånad bild från nätet)
 
 
Vi var också snabbt inne på City Groos och fixade 2 julklappar till Stefans systerdotter och sedan sprang jag snabbt in om Djurkompaniet och kikade lite medan Stefan hämtade bilen.
Där inne hittade jag Lamb Sticks från Planet Pet.
100% lamm (70% lammkött och 30% lammlever).
De fanns i lamb, chicken och beef, men jag köpte bara lamm.
Det blev poppis hos Ella när hon fick provsmaka, kan ni tro!
 
Planet Pet - Beef- chicken- och lambsticks
 
 
Om jag kan hitta så naturligt godis med så lite tillsatser o.dyl. till Ella, som hon dessutom gillar, så blir jag glad!
Denna i lamm blev alltså godkänd med beröm!
Det är ju alltid kul att ha lite att kunna variera med...
 
Fick dessutom reda på idag att vår favvisbutik Anjinsan´s, www.anjinsans.se, också ska ta in dessa inom kort!!
*JIPPIE!*
 
Äntligen något mer som lilla, kräsna Ella kan gynna deras kassa med!
=)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0