Pålsjö, traktordäck och Tindra

Jag och Ella hängde på Theréze och Tindra på en liten kvällsrunda i Pålsjö skog.

Det blev ingen jättelång runda, kanske 30 minuter, eller nå´t.
Theréze drog ut oss lite "off-track"...
Inte så populärt av denna "atlet!!" som dessutom har en liten fästingmagnet och dyngbagge till hund...
=)
Jag tror seriöst att fästingarna sitter och jublar när Ella kommer.
*SANT!*
Hon är låg och har lång magpäls (ja, päls överhuvutaget) och dessutom går hon stundvis i snigelfart, så de behöver liksom inte anstränga sig för att varken hinna klättra upp eller hålla sig fast...
*Bläähhh!*
Dessutom bidrar ju hennes storlek och hårlag till att hon blir skitigare än allt annat...


Ella - alias "Fästingmagneten"


Theréze är bortskämd med en liten, släthårig hund, där fästingarna inte har något att ta tag i, och som hon dessutom bara kan torka av med en Wettex-trasa OM hon, mot förmodan, skulle få lite skit på sig.
=)

Ute på ena gräsmattan hade de lagt ut några traktordäck och självklart skulle ju både Tindra och Ella kolla läget...


En "däckad" samling... =)


Kan man bli mer olika?


Varför sitter jag här??


Ella kan också!


Efter vår lilla "hiking-tur" så skjutsade Theréze hem mig och Ella.
Väl hemma så har Ella nu ätit och jag har skrivit klart dagens blogginlägg.
Inte illa alls!
=)
Nu ska vi hålla kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0