Kylhalsband

Igår var vi på Anjinsan´s, www.anjinsans.se, och köpte ett kylhalsband till Ella.


Kylhalsband från Gibbon


Vi hade ett förra året, men det gick sönder... =/
Dock blev min erfarenhet att Ella faktiskt fixade värmen något bättre då vi hade kylhalsband på henne.

De är inte snygga, men i detta fallet så är det ganska oviktigt.
Det viktigaste är ju att svalka hunden.

Kylhalsbandet vi köpte är från Gibbon och finns i 6 storlekar (tror jag). De mindre är ca. 3 cm. breda, de i mellanstorlek är ca. 6 cm. breda och de allra största är 9 cm. breda.

Ella har storlek 24-32 cm. (det minsta).
Det kostade: 49:- på Anjinsan´s

Lade kylhalsbandet i vatten innan promenaden i förmiddags och efter ett par minuter torkade jag av det.
Tog på Ella halsbandet och gick en liten kort promenad med henne.


Kylhalsbandet syns knappt under pälsen på kragen...


Jag måste säga, att i jämförelse med de senaste dagarnas förmiddagspromenaderna så ökade vi takten/hastigheten/orken med kanske 20% och minskade flåsandet med ca. 75%!
Ella har ju hållt en takt där sniglar skulle kunna ha kört om, emellanåt, men idag hade det nog iaf fått vara sköldpaddor.. =)
Sen har hon ju flåsat oavset sol eller skugga, men idag var det inget flås alls förrän på väg hem, och då inte med tungan släpande i asfalten som hon brukar.
Det tycker jag är ganska bra...
Idag är det ju faktiskt inte riktigt lika varmt som det har varit de senaste dagarna, men det är varmt ändå.


Inget flås...


Inget flås...


Hemma efter promenaden.. inget flås...


Här syns kylhalsbandet lite bättre


Så, jag tycker att detta kylhalsband har hjälpt...
Rekommenderar er att prova ett iaf...
Kanske hjälper det inte på alla individer (precis som allt annat!).
Det är ju ingen förmögenhet man får betala för dessa kylhalsband heller, så det är ju helt klart värt ett försök.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0