Ellas Valborg...

... har mest bestått av promenader, vila och soffhäng.
Inget extraordinärt, alltså.
=)

Vi har haft en ganska lugn helg, eftersom jag fortfarande inte är riktigt frisk.
Har dock försökt att ta Ella på iaf en längre promenad varje dag, även om det kanske inte blivit någon avstickare ut till Laröd, Filborna skogspark eller så...

Idag har vi dock tagit en sväng till Fredriksdalsparken.

Vi började dagen med 1 timmes promenad/strosande mellan ca. 8.45-9.45.
Ganska varmt redan då, vilket resulterade i något långsamt tempo för Ella.

Förmiddagen spenderade Ella mest på balkongen, antingen mitt i solen på betonggolvet, eller i skuggan i sin bur.
Sen blev det 1 timmes strosande till i lugn takt mellan ca. 13.20-14.20 (där träffade jag även en gammal kompis från tiden i Landskrona som jag pratade med i ca. 15 min.).

När vi därefter kom hem så kom även Stefan hem strax efteråt.
Han var lite trött och lade sig på soffan, medan jag och Ella intog sängen för lite mysig eftermiddagsvila efter vår promenad ute i solen.

Hon ville inte äta innan vi gick och vilade, utan åt lite senare när vi hade stigit upp.

Ikväll blev det sen alltså ytterligare 1 timmes promenad till/i Fredriksdalsparken mellan ca. 19.20-20.20.
Det var lite mer tempo på den promenaden, men det var också betydligt svalare.


På väg till Fredriksdalsparken




Jag vill gå in här och kolla, matte...


Varför är gräset ALLTID grönare på andra sidan?


Men, åhhh!, vad spännande det ser ut där inne!


Betongrumpa mot betonglock... Jag tänker sitta här och protestera!


Väl inne i själv Fredriksdalsparken så fick Ella vara lös lite.
Vi gick dock inte samma håll som vi brukar, så det blev bara att hon var lös på gräsmattan och fram till isbanan.

När vi kom hem fick hon vänta en liten stund, sen fick hon sin kvällsmat.
Även jag och Stefan åt och sen blev det ett låååångt telefonsamtal för min del och Stefan satte sig vid datorn.
Ella passade på att värma soffan...
=)
Sen blev det soffhörnan för oss alla, innan Stefan tog ut Ella för en kisserunda vid ca. 00.30.

Nu är det dags för kudden.
Både jag och Ella är ganska trötta iaf...
3 timmars promenader/strosande/utevistelser kan faktiskt vara väldigt skönt, men den man blir lite nannig när man är ute i det fina vädret...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0