Vilken härlig dag!

Hade supertråkigt här hemma idag...

Ringde Theréze, som jobbade hemifrån idag, och frågade om jag och Ella kunde komma förbi senare på eftermiddagen.
Det gick bra.
Vi hade ju en "krya på dig-present" till Tindra, samt att jag hade en tröja och ett täcke som Tindra skulle prova.

Vid ca. 14.50 så gick jag och Ella hemifrån.
Vi tog vägen genom Fredriksdalsparken/Olympia/Viskan och Ella hade idag förmånen att kunna vara lös hela vägen från bakom ishallen, längs med fotbollsplanerna och ändå bort till parkeringen på baksidan.
Hon var även lös en bit på gräsmattan bakom Olympia-skolan.
Hon var på ypperligt gott humör och verkade riktigt lycklig på promenaden där hon sprang, snusade samt stannade och spanade omvartannat.
Varje gång jag kallade på henne så kom hon som en klocka.
Däremellan sprang hon mycket, hon såg lycklig ut och tungan fladdrade vilt! =)


Kollar läget


I början av promenaden


I början när jag precis hade släppt henne så missade jag helt att det kom en stor Schäfer till gräsmattan ca 25-30 m. bakom oss.
Ella var då ca. 10 m. bakom mig så hon var närmre hunden än vad jag var...
Självklart höll jag ju lite koll på Ellas reaktion gentemot Schäfern.
Såg att hon tittade och eftersom hon var en bit ifrån mig så var mitt enda val att kalla på henne med glad röst, börja gå och hoppas att hon skulle följa efter...
Det gjorde hon!!!
Min helt fantastiska hund!!!
Hon verkade inte heller bli stressad, utan kom bara och fortsatte som vanligt... Hon hade inte ens koll bakåt för att se om Schäfern gick åt vårt håll, vilket annars brukar vara något hon gör.
Ibland slår hon en med häpnad!
=)


Bakom fotbollsplanen vid Olympiahallen


Du tar lång tid på dig, matte... Sätter mig ner sålänge...


Vid de andra hundmötena på vägen var hon lika duktig.
En hund som passerade bakifrån medan hon stod och luktade på ett träd fick ett skall, inget mer. Och det var säkerligen för att hon inte såg den från början, och det blev ett överraskningmoment för henne.


Ja, jag vet... Jag är partisk... Men HON ÄR EN SNYGG TIBBE!!!


Ja, det var flera hundmöten, men de gick alla väldigt bra.
Dessutom så klarnade det upp och blev jättefint väder halvvägs så det var en riktigt skön, rolig, mysig och lyckad promenad på ca. 50 minuter!

Tindra blev iaf JÄTTEGLAD när vi kom!
*Hade väl knappast väntat mig något annat*
Förutom stygnen på magen, så är hon "sig själv".
Denna fantastiska lilla hund! Alltid lika glad!
Vilken riktig liten kämpe hon är!

Ännu gladare (om möjligt) blev hon när hon fick sin lilla present... Ett rosa får... =)


Det rosa fåret fick Tindra


Tyvärr var både täcket och tröjan något stora för Tindra.
Lite synd, för de var fina annars.
Men, men... Så är det ibland.

Jag och Theréze pratade en liten stund (jag anlände ju först vid nästan kl. 16), sen åkte vi en liten sväng till Anjinsan´s, www.anjinsans.se, för Theréze ville se strass-selet jag provat på Ella och samtidigt passa på att kolla lite Hurtta-täcke till Tindra.
Tindra har ett vintertäcke från Hurtta, men hon ville kolla på regntäckena också.
Framförallt prova dem och jämföra tyget på dem. De röda och svarta är nämligen i ett mjukare material än de gröna och blåa.

Magnus skulle kolla upp om han kunde få hem ett strass-sele i S som Ella kunde prova och ev. ett i XS som Tindra kunde prova (SUPERSERVICE!)
Det slutade med att Ella fick ett litet "dental"-ben (MilkyBone-kalcium??) och Tindra fick en ny blinkreflex och ett nytt, rött regntäcke från Hurtta!
Nice!


Det röda regntäcket från Hurtta


Theréze skjutsade mig och Ella hem och väl hemma (vid ca. 18.30) så fick Ella sitt ben och låg och gnagade på det en stund.
*MUMMA!*
Efter benet och lite vatten så stupade hon här hemma.


Ett sådant litet ben fick Ella, fast vitt...


Hon är fortfarande "long-gone"...
Ska snart dra ut henne på en liten kissesväng.
Husse är iväg och tränar och jag tänkte äta lite och slita på soffan och det kan vara skönt att slippa tänka på att gå ut med hunden efter maten...

Tack Theréze och Tindra för en supertrevlig eftermiddag/kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0