Vilken dag!

Moster kom ca. 7.30 imorse.
Vid 8 tog vi en liten sväng med Ella, sen fick hon sin gourmetfrukost.
Vid 9 tog vi bussen ut till IKEA och Väla och kom inte hem här förrän vid 14.45.

Moster shoppade en hel del (!) och jag fick ett par nya, riktigt bra skor (de gamla jag har, har egentligen gjort sitt för ett tag sedan...).
Ella fick en ny dörrmatta att ha på balkongen nu när det snart är balkongsäsong.
(Tack så mycket, snälla moster!)

Ca. 15.05 gick jag, moster och Ella till Fredriksdal.
Först släppte vi Ella en liten stund i Fredriksdalsparken så hon fick vara lös och springa lite, sen gick vi in på själva Fredriksdal.
Det var något som uppskattades av min moster som bara hade varit där en gång på teatern och inte sett allt annat som finns där.
Så, vi gick en sväng och kollade på de gamla husen, gamla stadsdelen, djuren och på vägen tillbaka gick vi genom skogsdelen.
Mycket trevligt!

Vi var inne i stallet för att titta lite på bl.a. hästarna och då hade jag Ella i famnen.
Jag vet hur Ella kan vara och jag hoppades innerligt att hon skulle sköta sig och inte skälla så att hon skrämde djuren, för det kan ju ge ödesdigra konsekvenser om hon hade skrämt en stor Ardennerhäst t.ex....
Men, hon var tyst och uppförde sig (kanske mest chockad över alla dessa djur och dofter inne i stallet?).


Ella på en stor sten inne på Fredriksdal


Det blåser lite....   =)


Liggande på stenen, i motljus


Stilig liten tjej!


Min kära, lilla Ella, som har noll koll på sina ben och tassar, stupade rakt ner i backen med huvudet före i en lövansamling när vi skulle gå ner från en liten vall på ca. 50 cm... Helt makalöst!
Ingen tror mig när jag säger att Ella är förvånansvärt klumpig, men nu har vi iaf ett vittne!!! =)
Hon verkade inte synligt tagen av händelsen, men när vi kom hem så satte jag henne på bordet för säkerhets skull för att kolla tänderna på henne, för moster sa att hon landade med huvudet före.
Försökte titta om hon hade nå´n blödning vid tänderna/tandköttet och försökte känna lite på tandraderna så att inget kändes löst.
Jag kunde dock inte hitta/se något.
Kan bara hoppas att det inte skett något annat som jag inte märkt.

Jag får snart vira in henne i bubbelplast, sätta hjälm, knäskydd och doggles på henne och kanske även dra på henne en nätbrynja, så att hon inte skadar sig...
Blir såååå trött...
=)


På spaningsuppdrag


Vi anlände hem ca. 16.45, så vår "lilla" promenad tog ca. 1 timme och 40 minuter.
Inte illa!
Ella var ganska hungrig när hon kom hem och verkade förvånansvärt pigg, men stupade dock efter maten. =)
Både jag och moster var helt slut, speciellt i våra ben, efter denna dag som inneburit i stort sett att vi har gått och stått hela tiden...
Vid 17.15 åkte moster hem och jag gick ut snabbt för att möta upp Theréze för att bl.a. lämna deras kompostnät och skulle egentligen sen tagit en liten vilostund innan Stefan kom från träningen, men det blev detta lilla inlägg istället.

När Stefan kommer hem så så blir det maaaat! Är vrålhungrig nu!
Jag och moster åt frukost på IKEA kl. 9.30 och nu är klockan snart 18.30, så det är ett tag sedan.

Sen blir det en liten kissesväng med hårbollen och därefter en djupdykning i soffhörnan!


Kommentarer
Postat av: Christina

Låter som en riktigt bra dag för både dig och Ella. Kanske finns det en marknad för diverse hundskydd. Något att fundera på till nästa inköp i butiken;)

2012-03-20 @ 09:52:16
URL: http://hundbutik.blogspot.se
Postat av: Jasmine

Hej Christina!

Ja, det kanske hade blivit en storsäljare, vem vet!?! =)

Annars hade vi en bra dag.

/J

2012-03-20 @ 09:57:34
Postat av: Moster

Ja, moster börjar bli för gammal för sådana utflykter!! Ska vi ta Ullared imorgon? ;)

2012-03-20 @ 23:26:25
Postat av: Jasmine

Självklart, moster!

Lika bra att köra på när vi ändå är igång!

=)

/J

2012-03-21 @ 11:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0