Prinsessan på ärten!

Det blev en promenix till Fredriksdalsparken idag också.
=)

Jag och Ella var ute mellan 11.40-13.
Jag hade nog kunnat vara ute längre, men var tvungen att vara hemma vid 13 för att slänga med mina byxor i den sista maskinen tvätt (Stefan hade tvätt-tid idag).
Ella var rätt trött, så hon klagade nog inte över att vi inte var ute längre.

Vi höll oss mest på gräsmattan idag och strosade runt lite, även om det blev en liten snabbis in på själva Fredriksdal också.
För en gångs skull så gick Ella iväg en bit själv och snusade när jag stod och rökte. Annars brukar hon faktiskt mest bara sätta sig vid mig.
Men, det är väl egentligen inget man ska klaga över, att hon håller sig nära.
Det är ju det man vill, iaf 99% av gångerna, men ibland vill jag att hon ska gå och lukta lite för sig själv om jag stannar på en plats för att t.ex. röka. Speciellt när det är helt tomt på både hundar och människor så långt ögat kan nå...


Jag sitter här och spanar/vilar lite, matte...


När vi kom hem så blev hon helt överlycklig!
Gissa varför???
Jo, för jag skulle tvätta hennes innerdyna i bädden (vilket innebär fodral, dyna + 4 klippta/sydda bitar av ett gammalt täcke som vi har lagt i för att fylla upp lite efter det att originaldynan med fluffvadd blev totalt nerlegad och knölig), samt hennes tigerfäll och hennes filt och jag hade lagt allt i en stor hög på golvet.
Och upp i den högen skulle Ella!
Självklart! Varför inte!?!
Om det erbjuds en högre plats, som dessutom är mjuk och mysig, så är ju detta bara ett måste!
=)

Jag var tvungen att fota henne, men tyvärr blev det ganska suddiga bilder...


Prinsessan på ärten!


Kan vi inte ha det såhär ALLTID, matte? SNÄLLA!!??!!


Nu är allt färdigtvättat och Ella ligger i sin bädd där allt är helt nytvättat, fräscht och "bulligt".
Det måste vara mysigt...
Man vet ju själv hur det känns att lägga sig i en renbäddad säng.
Fast, jag vet inte, jag tror faktiskt att Ella hade valt "tvätthögen" alla dagar i veckan!
=)


Äntligen kan jag ligga i min bädd igen!


Lite nannig nu... (Kolla hennes "Stig-Helmer" bakom skuldran!!!)   =)


Hon var ute och kissade en sväng när Stefan hämtade upp sista tvätten, så nu ska vi ta det lite lugnt en stund.
Stackars Ella (!) har ju inte kunnat vila ordentligt då vi har sprungit upp och ner i tvättstugan, hängt upp/in tvätt och hennes bädd inte har varit iordning!

Ja, ni förstår ju vilken misär denna hunden lever i!


Kommentarer
Postat av: Christina

Skönt att ha bädden i ordning;)

Jag har inte hört ngt från Ferplast ännu, hör jag inget så ringer jag i morgon.

2012-03-29 @ 09:10:15
URL: http://socialahundar.blogspot.se
Postat av: Christina

Tack för att du påminde om Marmaduke!!!

2012-03-29 @ 09:11:17
URL: http://socialahundar.blogspot.se
Postat av: Jasmine

Hej Christina!

* Bädd: Ja, det är det nog.

Framförallt att den är på plats igen överhuvudtaget...

* Marmaduke: Superkul ju!

* Ferplast: Har mailat dig

/J

2012-03-29 @ 10:18:39
Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Hej!

Tack för fina kommentaren om Bilbo.

Nu är han extra mallig för att han fick höra att han fortfarande är stilig. ;-)

Tråkigt att ni fick så kort tid med er Birma. Men all tid med husdjuren är ju för kort... Man får ju försöka glädja sig att de har de bra som din Birma sina sista år när han fick komma till dig.

Vad roligt att läsa om Ella och se lite berättelser. Tycker det är roligt att läsa vardagsbestyr och promenader m.m. Är lite dålig på och skriva mycket sånt själv, men har just gjort ett försök att filma Zanto när han bär in posten från brevlådan. Får försöka göra mera såna inlägg.

Ella ser precis ut som en liten prinsessa på ärten där i högen! :-)

2012-03-30 @ 08:16:15
URL: http://[email protected]
Postat av: Jasmine

Hej Malin!

Bilbo har all rätt att vara mallig! Han är superfin!

Vad kul att du gillade att läsa lite om Ella och våra alldagliga händelser! Det glädjer mig!

Det är ju inte direkt någon revolutionerande blogg, men det strävar jag inte efter heller.

Där skrivs mest om lite alldagliga saker och även om lite hundprylar o.dyl.

Tycker att Zanto är jättefin!

/J

2012-03-30 @ 09:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0