Tidig, men mysig, långrunda

Eftersom jag ska iväg till Malml Int. imorgon och jag visste att det skulle bli fint väder idag, så hade jag redan igår bestämt mig för att ta en långrunda och hitta på nå´t mysigt med Ella idag.

Så vid 10.30 tog jag Ella och en påse med vattenflaska, skål och hennes lilla mus och promenerade ner till Gröningen, nere vid havet.
När vi kom ner till Gröningen så släppte jag henne så hon fick springa lite lös.
Jag kastade iväg hennes mus och hon fick ett litet glädjefnatt.

Musen hade hon bara en kort stund, men ändå...
Sen sprang hon rundor där nere, till synes ganska lycklig, även om hon var snortrött.
Det är inte riktigt Ellas melodi att ta en långrunda som första promenad...
Nej, helst ska man komma ut en kort sväng för att kissa och bajsa, sen ska man äta lite frukost, vila nå´n timme till och SEN kan man ta en längre runda... =)

Nåja, efter lite springande där nere så satte vi oss på stenbänken vid den ena grillplatsen och tog ett litet "break".
Jag tog en cigarett och Ella fick självklart komma upp på stenbänken hon också (obligatoriskt...hon vill gärna sitta på bänkar o.dyl.). Där fick hon lite vatten och sen spanade hon på människor/hundar och vilade lite omvartannat.
Jag hade en lite mysstund där med henne med kel och massage.


Ella spanande på stenbänken innan vi ska gå därifrån


Ser lite trött ut...


Så mycket att titta på...


Kan vi gå hem nu? Nannig...


Efter en liten paus där på ca. 20 min. så tog vi oss vidare mot centrum och tog sedan bussen hem.
Vi var vär hemma vid ca. 12.30, så själva promenaden tog väl ca. 1,5 timme.
Hade tänkt ta fler bilder, men tyvärr dog batteriet i mobilen...
Sååå typiskt!

Jag och Ella tog en liten vilostund nu mellan ca. 14-15 och nu ska vi, hela familjen åka ut till Erikslivs vid Erikslund och äta lite.
Det är en bra bit att åka för att äta lite, men de har såååå goda köttbullsbaguetter!
*Mmmmm!*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0