Redan slutkörd!

Idag skulle Stefan träna redan kl.10.30.

Han körde vid 10.15 och ca. 10.30 gick jag ut med Ella.
Det var strålande väder så jag bestämde mig för att satsa på en skön långrunda upp till Filborna Arena (där Stefan tränar).
Vi gör ju det ibland, jag och Ella. Tar en promenix dit och sen åker vi tillbaka med Stefan.

Först rastade jag henne som vanligt upp i parken, sen gick vi hållet via Zoega´s baksida, Statiol, under Ängelholmsleden, via Lägervägen och sen in genom parken vid vattentornet och koloniområdet.
Där var inte en enda hund i hela parken så Ella var lös hela den vägen ändå tills man kom till baksidan där man svänger ner till Arenan.


På spaning i backen


Vi tog det ganska lugnt.
Förutom att det var lite varmt när man höll igång, så har ju Ella lite problem med sina luftvägar + att hon inte har gått lika långa och aktiva rundor lika regelbundet nu under vintern, så jag antar att det tar lite på hennes kondis och muskler.
Rundan tog 1 timme och 20 minuter idag. Den brukar ta 1 timme.
Men, vi tog det som sagt lite lugnare, samt att hon rastades i parken innan.

Hon var ganska trött när vi kom fram.
Först satte hon sig i solen medan vi väntade på Stefan, men sen skulle hon upp på en parkbänk och ligga där i solen.


Nyligen anlänt till Filborna Arena


Gääässp!! Att behöva bli utdragen på en så´n lång runda direkt på
"morgonen" var inte riktigt vad jag hade planerat...


Ligger här i solen, vilar benen och väntar på husse. Trött nu... och HUNGRIG!


Vi behövde bara vänta knappt 10 minuter innan Stefan kom, så det var skönt.
Var väl hemma igen vid ca. 12.20 och då gav jag Ella en sen frukost.
Och... som vanligt... Hon åt, drack och stupade... =)

Nu ligger hon på sin Back On Track-dyna i soffan hos husse.
Klockan är nu ca. 13.30 och hon är redan slutkörd...
Looooong gone!

Så, jag lär inte ha nå´n hund på ett tag.
Bara en känsla jag har...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0