Promenad med Hurtta Lifeguard y-sele

Tog mig i kragen och gick en sväng med Ella upp till Fredriksdalsparken nu i eftermiddags.

Kände egentligen inte riktigt för en längre promenad, då det blåste rejält ute.
Men, det gäller att passa på när det iaf är hyfsat väder.
Då kan man ha lite bättre samvete de dagar då regnet står som spö i backen och det inte blir någon långrunda.

Gick hemifrån ca. 15 och var tillbaka ca. 16.15, så gott och väl 1 timme och 15 minuter blev det idag.
Inte illa ändå.

Släppte Ella lite i parken och hon fick även vara lös runt bland skogsstigarna och motionsslingan.
Sen tog vi en sväng ut på gräsmattan igen, innan vi begav oss hemåt.

Detta var första, längre promenaden som hon har sitt nya Hurtta Lifeguard-kit på sig.


Ella i sitt nya, orangea Hurtta Lifeguard-kit


Nästan hemma...


Utanför porten (det killade i hennes näsa precis när jag fotade...)


Vet inte om detta är ett optimalt sele för Ella, framförallt kanske då vi går längre...
Det är ju suveränt då hon har stor rörlighet i det, snyggt är det också och reflexerna är helt fantastiska, men... Hon har ett ganska markant bröstben, vilket innebär att remmen mellan frambenen har en tendens att kasa ut i "armhålorna".
Kanske inte är så bekvämt???


Här syns det tydligt hur selen har kasat...


Det var sol och molningt omvartannat, men blåste rejält kallt ändå.
Är faktiskt fortfarande lite frusen...
Ska ge Ella lite mat nu, sen ska jag softa en liten stund innan jag går iväg och handlar.


Kommentarer
Postat av: Sandra Lundgren

Jag har en likadan sele i rött, tyckte den orangea var suuuper snygg! :) selen passar min hund jätte men det är ju olika för alla hundar! :)

2012-04-03 @ 18:03:43
URL: http://mollylh.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Hej Sandra!

Ja, selen är skitsnygg! Och reflexerna är kanon! Speciellt om man även har kopplet...

Jag får använda den lite då och då och se om det blir bättre... Har ändrat lite på ena spännet nu, så vi får se hur det blir...

/J

2012-04-03 @ 21:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0