Promenad i "Landets krona"...

Idag kom Cleo (Ellas tibbe-kompis) på en liten snabbvisit, vilket var ganska uppskattat från Ellas sida...
=)

När Cleo hade blivit hämtad så åkte vi till Landskrona för att hälsa på och lämna varor till min mamma.
Vi åt lite snabbt hos henne och efter ett relativt kort besök (1 timme, kanske?) så tog vi en promenad med Ella runt Slottscaféet, Granet, Citadellet och Strandpaviljongen.






















Första biten fick Ella vara lös en del, men sen var det ganska mycket hundar så då hade jag henne kopplad.
Hon uppförde sig helt exemplariskt och var superduktig!
Nu tillhör ju inte detta hennes "revir", och då brukar hon hålla sig ganska "anonym" och "osynlig"...
Oavsett så var hon duktig iaf och bara tittade på några hundar, nå´n gång fortsatte hon bara att snusa i gräset.
Jag vet att det där med att snusa i gräset vid sådana här tillfällen oftast inte handlar om att lukta, utan snarare att de är mycket tydliga i sitt kroppsspråk om att de är vänliga, ofarliga och inget hot...
Så, min lilla hårboll är mycket duktig på signaler och kroppsspråk.
*stolt matte*

Ja, det är väl de flesta hundar, säger ni säkert... Och jag håller med er...
Det är bara det att jag i början när jag hade köpt Ella fick höra en massa tråkigheter som t.ex. "hon är ju aggressiv" (när hon gjorde utfall), att det var något fel i huvudet på henne o.s.v....
Jag visste ju då, och vet fortfarande, att alla dessa saker berodde på hennes osäkerhet och min frustration över dessa människor och deras uttalanden och totala okunskap var påtagligt något som säkerligen inte gjorde saken bättre.
Jag är ingen expert, låååångt därifrån, men jag känner min hund (speciellt nu efter ca. 3 år) och anser mig vara en hyfsat engagerad och kunnig hundägare.
Påstår verkligen inte att det jag gör är det bästa, eller att det ens är rätt, men det känns rätt för mig och Ella.
Sen är varken jag eller Ella perfekta (framförallt inte jag!) och det finns fortfarande dagar/perioder/situationer då vi (jag!) misslyckas totalt.
Men jag har kommit till insikten att "det gör inget"...
Man måste få lov att misslyckas utan att "hänga" sig själv (eller hunden, för den delen!).

Nåja, vi var iaf ett bra team idag och allt kändes kanonbra!
Det blev en liten promenix på ca. 45 min.
Sen slocknade hon som ett litet ljus i bilen på väg till Helsingborg.
*sötmusen!*

Hemma serverades Ella lite mat och sedan somnade hon i sin bädd...
*Ovanligt..*
Nu ligger hon i soffan hos husse, totalt omedveten om världen runtomkring.
=)


Ella, just nu...


Hon ska få vila till ca. 20.30, sen blir det en liten kvällspromenad.
Sen blir det lite kvällsmat till henne och soffhörnan till mig innan det blir dags att joina kudden.
Nattarundan får husse.
=)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Var ni och besökte hundcafet i Landskrona eller har det öppnat än?? har stått om det i HD..



ge ella en kram från mig



kram lisa

2012-03-22 @ 20:17:45
Postat av: Jasmine

Hej Lisa.

Nej, som jag skrev i inlägget, vi var hos min mamma, gick en promenad och sen körde vi hem.

Visste inte ens att det ska finnas ett hundcafé i L-krona... Hade nog inte varit Ellas grej ändå...

/J

2012-03-22 @ 22:24:20
Postat av: Lisa

Ja tror det hade varit en sak för ella det nya hundcafet.. kolla in det nästa gång ni är i Landskrona...

2012-03-24 @ 09:19:50
Postat av: Jasmine

Hej Lisa.

Jag tror inte det har öppnat än, men jag tror verkligen inte att Ella skulle uppskatta det, med alla hundar där isf...

/J

2012-03-24 @ 09:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0