En uttråkad matte...

... är det vidrigaste som finns, tycker Ella!

Idag har det varit en riktig slappesöndag.
Det har varit grått och trist ute och det har blivit en liten promenix vid 10-tiden och så var jag uppe med Ella i parken vid 13-tiden så hon fick vara lite lös och springa lite (det blir inte så mycket uppe i parken, men bättre än inget alls).

Sen tog jag mig an kloslippning och tassluddstrimning, vilket inte var riktigt vad Ella hade på sin agenda idag.
Därefter har vi haft lite koll på de små talgkörtlarna och tvättat lite och annat smått pillidill.

Ella fullkomligt hatar när jag har en massa tid över för sådana, i hennes ögon, totalt onödiga saker!
Men, matte är inte riktigt inne på samma linje där...
Det är saker som faktiskt måste göras, roligt eller ej.
I hennes värld är sådan tid endast till för soffmys, eller mysiga promenader där man kan springa lös...

Imorgon skulle det bli bättre väder och redan vid 7.30 kommer min moster på besök och ska vara här hela dagen.
Då blir det nå´n morgonpromenad, sen får Ella vara hemma med husse med vi är på Väla och IKEA (som moster gärna vill strosa runt på) och sen tar vi en längre promenad när vi har kommit tillbaka.
Tänkte att jag och moster kunde ta en sväng med Ella upp till Fredriksdal, www.fredriksdal.se, för att först låta Ella vara lös en stund i parken där och sedan gå in på Fredriksdal och kika på djuren och allt annat som finns där.
Tror det blir toppen!
Då får Ella vara lös och får en rejäl promenad och moster får se allt som Fredriksdal har, vilket jag tror hon kommer att gilla.


Fredriksdal - De gamla stadskvarteren


Fredriksdal - Engelska parken


Fredriksdal - Herrgården


Fredriksdal - Bokskog


Fredriksdal - Ardenner


Nu hoppas jag bara att det blir kanonväder imorgon, så att det kan bli av också!

Nej, nu ska jag kila ut en sväng med min lilla hårboll... =)
Hon har precis legat här och tuggat på en ny tjurmuskel och det var verkligen en "smelly"-variant denna gången!
Mumma, tycker hon. Inte jag, precis...
=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0