Vad hittar man på idag, då?

Igår blev det en lång dag för mig...
 
Vaknade vid 7, fixade lite här hemma, gav Ella frukost vid 8.30, tog en promenad med Ella mellan 9.30-10.15 och sen blev jag hämtad vid 11 för att åka upp till Ullared.
 
Hade ju planerat att åka med Stefan ut till Filborna för att ta en promenad där med Ella mellan 10-11 medan han tränade, men eftersom det blev ändrade planer och jag skulle bli hämtad tidigare, så fick jag göra lite justeringar i schemat.
 
Ella fick vara hemma med husse och slita på soffan hela dagen.
På gott och ont, såklart.
Det är bra att jag åker iväg lite då och då eftersom jag nästan alltid är med henne annars.
Hon behöver ju vara med enbart Stefan också...
Dock är det ju så att Stefan inte föredrar att gå några längre promenader, så det blir mest bara upp i parken här i närområdet. Det innebär ju att en dag med husse kan bli lugn och mysig, men kanske även lite långtråkig för henne.
 
Nåväl, det händer ju inte så ofta så hon överlever nog.
 
Som sagt så blev det en ganska lång dag...
Vi var upp i Ullared vid 13 och hemma strax efter 22.
Gissa om jag var trött!!??!!
Åkte upp med Johanna (som har bloggen Rysk kärlek), hennes mamma, syster och systers kompis.
Jättetrevliga allihop!
Det blev en mycket trevlig dag, även om den blev lite lång.
=)
 
Fick tyvärr inte så mycket handlat (!) då jag hade sett fram emot att botanisera lite i deras djuravdelning, men utbudet där nästan var detsamma som för ett år sedan, när jag var där med Theréze.
Ganska trist faktiskt!
Lite godis blev det iaf till Ella, då de kostar hälften av vad man får betala för dem här.
Så, fyra påsar Let´s Bite Tuna Bites (till katt egentligen) blev det till henne + lite annat smått till mig och Stefan.
Att det bara blev 4 påsar var pga. av att de gick ut i december...
 
Let´s Bite Tuna Bites
 
 
Johanna och c/o stannade och pratade en stund vid bilen när de släppte av mig och då kom Stefan ut med Ella så att de fick träffa henne "live".
Johanna har ju bara hört talas om henne och sett bilder av henne här på bloggen.
Ella blev jätteglad när hon såg att jag stod där och kom springandes och studsandes fram till mig och hela gänget som stod där och samtidigt som hon ville hälsa på de andra så hade ju faktiskt matte kommit hem efter en hel dags frånvaro..
 
Det är nog inte alltid så lätt att vara hund!
=)
Men det är nog inte alltid så illa heller!
Iaf inte om man heter Ella och fick provsmaka nyinköpt godis (som tillhör topp 3 på favoritgodislistan för tillfället), fast det nästan var mitt i natten (klockan var ju nästan 23 när vi kom in och fick packat upp allt!).
 
Idag är det strålande väder!
Ella har blivit rastad och fått frukost och har nu joinat husse som ligger kvar i sängen.
Frågan är dock:
- Vad ska man hitta på idag då?
För något måste vi ju göra när det är så fint väder, kan man tycka.
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja fina ellaär så himla fin :D
tackför en rolig ullareds tur :D

Svar: Hej Johanna!Tack så mycket!
Och tack själv för en riktigt trevlig dag i trevligt sällskap!
/J
Jasmine och Ella

2012-06-23 @ 16:34:44
URL: http://rysskkarlek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0