Lördagslugn... Vad är det?

Börjar med att skriva: SORRY!
Det blev ingen blogg igår!

Jag orkade inte på dagen, sedan var datorn ockuperad av Stefan på kvällen (fredagkväll=spel).

Nåja!

Lördagen började med att jag steg upp och gav Ella frukost vid 8.30.
Därefter var det en snabbvisit i duschen och sen kom lilla Tindra vid ca. 9.45.

Vi skulle passa Tindra över lördagen då Theréze hade besök av sin kusin och de skulle ta en dagstur till Köpenhamn.

Så, lugnet här hemma var alltså slut innan klockan ens hade blivit 10 på f.m...
=)

När Tindra hade kommit så tog jag Ella på en promenad.
Det blev kanske runt 30-40 min.
När vi kom in igen så kom Tindra rusande...
Då hade hon varit inne i sovrummet och terroriserat Stefan medan vi var ute. =)

Pigg som en lärka var hon också och full av energi, vilket resulterade i att hon i stort sett ketade upp varenda leksak som fanns tillgänglig och ville leka med.
Ella ser alltid lika högfärdig ut då... Ungefär som att hon tycker att det endast är lägre stående varelser som pysslar med att hålla på med sådant... =)
Hon kan inte riktigt förstå nöjet med alla de där leksakerna...

Jaja, sen var det mest att hålla reda på mattider (Tindra och Ella har olika tider), gå en del promenader och underhålla lilla Tindra som gällde under lördagen.
Jag fick faktiskt dem båda till att vila en timme med mig på eftermiddagen då Stefan var iväg.
Det var lite nice, faktiskt!


Ella och Tindra


Solen spelar spratt med kameran


Precis innan jag hann ta bilden så var Tindra framme och slickade Ella i huvudet


Ibland önskar man att man förstod mer av deras språk


Vackra Ella i en solfläck på parketten


Tindra står i solfläcken istället


Tindra matchar ganska bra på sittpuffen


Dörrvakterna! Jag har här precis meddelat dem om att: -Stefan kommer snart...


Runt 20-tiden kom Theréze och hämtade Tindra.
Då passade jag på att kissa Ella lite för att sedan kunna äta och kolla lite TV i lugn och ro en stund.
Vid 22-tiden tog jag en promenad med Ella på ca. 40 minuter och ungefär vid midnatt gick vi och lade oss.

Stefan gick nattarunda med henne och sen vaknade jag när han kom in och lade sig.
Jag låg där ett tag, men jag kunde inte somna, så jag steg upp istället och då var klockan knappt 03.
Var uppe till runt 5, vaknade en stund vid 06.30 och sen vaknade jag igen vid 08.45 imorse...
Ingen rolig nattsömn där inte...

Idag får vi se vad som händer...
Jag har lite olika ideér, men jag får se om jag orkar genomföra någon av dem...
Är ganska trött...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0