Låååååångpromenad!

Igårkväll fick jag ett ryck!
 
Jag hade velat hitta på nå´t med Ella hela dagen för det var så fint väder, men det blev aldrig något av då det var alldeles för varmt för henne att t.ex. ta en längre promenad o.dyl.
Så det blev kortare kisserundor och lite godissök på gården istället under dagen.
 
Men strax efter 20 igårkväll så bestämde jag mig...
Nu skulle vi ut och promenera!
 
Stefan var med några kompisar (Alex och Flax). De skulle kolla fotboll och Stefan skulle hjälpa Flax med sin nya dator.
Vi hade bestämt att jag och Ella skulle ta en promenad för att möta upp honom när han var på väg hem efter fotbollen, men jag ville verkligen ta en promenad medan det var ljust ute.
 
Sagt och gjort, jag packade ner en vattenflaska, skål och lite mat till Ella i en påse och klockan 20.30 begav vi oss hemifrån.
 
Vi gick bort till Pålsjö skog, gick igenom Pålsjöskog och kom ner till Strandpromenaden vid Pålsjö Krog.
 
Nyss nerkomna från Pålsjö skog
 
Pålsjö Krog
 
Liten vy från Strandpromenaden
 
 
När vi kommit ner till Strandpromenaden så stannade vi för en liten vattenpaus, samt för att ta nå´n liten bild på Ella vid statyn av Henke Larsson.
 
Ella vid Henke Larsson-statyn
 
Trött och varm! Skönt med en liten paus för att dricka och vila benen!
 
 
Efter några minuters paus för att fota, dricka vatten och låta Lillfisen vila sina små tassar, så begav vi oss vidare längs med Strandpromenaden.
Det blåste en del där nere...
 
Vidare längs Strandpromenaden
 
Ella vill alltid gå på muren. Där har hon bra utsikt.
 
Lite godis, kanske??? *blink*
 
Med vinden i håret!
 
Finaste Ella med Öresund och Helsingör i bakgrunden
 
 
Efter en stunds promenad längs med Strandpromenaden så stannade vi lite igen.
Denna gången för att Ella skulle äta och dricka lite.
Hon brukar äta runt 21-tiden och nu var klockan ca. 21.30.
Ella fick mat och vatten och medan hon åt så satte jag mig på muren och tog en cigg.
Sen stannade vi där en liten stund (10 min.?) bara så att Ella fick vila magen lite.
 
Lite vila efter maten
 
Skönt med en liten paus
 
Man kan passa på att spana...
 
 
Efter att Ella fått vila magen lite så begav vi oss vidare.
Nu i betydligt långsammare takt...
Jag vill inte riskera att Ella drabbas av nå´n tarmvred/magomvridning p.g.a. av att hon varit igång för mycket för nära inpå måltid...
 
Nu ligger väl inte Tibbarna direkt i riskzonen för just detta, men det kan ju drabba alla, så det är bättre att ta det lugnt och vara försiktig.
Så det blev en lugnare promenad längs med Gröningen.
Ella ville visserligen ha lite mer tempo, men det är där skillnaden är mellan oss och dem...
De vet inte alltid sitt eget bästa, iaf inte när det gäller ev. konsekvenser.
 
Dessutom så tykte jag att det kunde vara dags för henne att faktiskt ta det lite lugnare, lukta lite.
Både för hennes små bens skull, samt även för att hon har en tendens att när hon väl kommit igång så är det bara "tuta och köra" som gäller... Då tar hon sig inte tid att varken lukta eller kissa.
 
När vi nästan var framme vid Gröningens slut så ringde jag Stefan och bestämde att jag skulle komma dit och vänta tills forbollen var slut.
Jag tyckte det var bäst så, för då kunde Ella passa på att vila en stund innan vi begav oss uppför Tågabacken hem (den är horribel!!).
 
När vi landade hos Flax var klockan ca. 22.30 (2 timmar sedan vi gick hemifrån!).
Där fick Ella varva ner lite.
Hon fick lite mer vatten och till slut så hittade hon en bra, sval plats i badrummet(!).
 
Alltså, jag blir hela tiden påmind om hur fantastiska de är på att anpassa sig och för att lösa situtaioner efter bästa förmåga!!!
Ella var ganska varm, för även om det blåste så var det hög luftfuktighet och ganska kvalmigt ute...
Det var det även hos Flax för de satt med fönsterna öppna.
Ella har aldrig varit hos Flax.. Ever!
Ändå lyckas hon leta upp den svalaste platsen i lägenheten!
Jag tycker de är helt fantastiska!
 
När klockan var 23.15 begav vi oss hemåt.
Stefan och Alex gick lite i förväg, för nu hade Ella äntligen tid att lukta.
Dessutom skulle Stefan hämta lite saker hos Alex på vägen, så vi skulle mötas längre fram.
Det blev perfekt tajmat!
Sen gick vi hemåt.
 
Vi var hemma 23.45, så det tog ca. 30 minuter att gå hem.
Trots flera vattenstopp på vägen, samt att hon fick vatten hos Flax, så var drack det första hon gjorde när vi kom hem...
Sen stupade hon på sin tigerfäll... i ca. 30 minuter! Sen började hon tugga tjurmuskel!
Mitt i natten!
Man kan ju tycka att hon borde vara så trött att hon inte kan röra sig... Men icke!
 
Men hon protesterade inte när jag frågade om vi skulle gå och nanna... =)
Då reste hon sig, spottade ut tjurmuskeln och kom joggande efter mig in i sovrummet!
När hon väl landat i sängen tog det 2 sekunder för henne att hitta en ställning, och oavsett om den blev bra eller ej så rörde hon inte en fena. =)
Hon somnade som en stock!
 
Vi lade oss vid 00.45 och trots långpromenad så vaknade jag ändå kl. 7 imorse!
Hur är det möjligt!!!
 
Nu är kl. ca. 8.35...
Har inte kollat väderprognosen för dagen, men just nu skiner solen.
Ev. så ska Johanna (som har bloggen Rysk Kärlek) komma hit idag med sin Russkiy Toy Velvet.
Vi skulle höras framåt förmiddagen för att se hur det såg ut då med tid och väder.
 
Nu funderar jag på om jag ska lägga mig en timme till, eller om jag ska tvinga ut Ella på en morgonrunda..???
Hmmm...
Tål att tänkas på medan jag tar en cigg på balkongen...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0