Katter och kalas

Igår var vi på kalas hos min moster utanför Billeberga.
 
Ella har varit där en gång tidigare bara.
Anledningen??
Min moster hade tidigeare en tik rottweiler/schäfer som inte var så välkomnande av andra hundar...
 
Moster har nu "bara" 6 katter...
 
KATTER!!??!!
Vidriga varelser, tycker Ella!
 
Efter att vi räddade lilla Trixie och hon bodde här några veckor och alltid attackerade Ella, samt efter att alla kisarna som springer här på gården och i området har sett det som sin livsuppgift att följa efter Ella och smyga på henne, så tycker Ella att katter är vidriga!
=)
 
Mosters katter är ju hundvana, men bara med mosters hund Donna, som fanns där innan de flyttade in.
De flesta håller sig dock undan...
En av dem, Frans, tyckte dock att "den där lilla hårbollen.. den får man ha koll på..."
 
Men, Ella var duktig...
Hade henne kopplad först och när hon en stund låg i sin väska så var det två katter som smög omkring och stod och studerade henne...
Undrar om hon andades då??
Jag sa till henne att stanna i väskan. Ville ju inte att hon skulle skrämma katterna så de gav sig på henne...
 
Till slut kunde hon vara lös under uppsikt.
Det gillade hon!
Då kunde hon strosa i trädgården och gå och skvätta lite! =)
Allt gick bra... tills vi skulle åka hem...
Då fick Ella för sig att det var bra när det gällde Frans!
Han strök omkring där när vi skulle åka (på mosters inhägnade framsida) och då skuttade/sprang hon efter honom!
Eftersom jag vet att Frans kan vara "en elak jävel", så tyckte jag att det var lite olustigt...
 
Ropade på Ella direkt när hon började jaga honom och hon stannade till en microsekund och fortsatte lite igen. Då kallade jag igen och då stannade hon upp... Frans hade försvunnit in bakom en stuga, men där kan Ella lätt också springa in bakom och det jag var rädd för vara väl att hon skulle sätta efter honom där bak där jag inte kunde ha koll på vad som hände...
Men, efter några sekunder så bestämde hon sig iaf för att komma till mig... Jätteglad! =)
Självklart var det beröm när hon tog "rätt" beslut...
Hela scenariot tog nog inte mer än 10-15 sekunder...
 
*Knäpphund!*
=)
 
Undersöker mosters trädgård
 
Skvätter i mosters trädgård *Katterna ska inte tro att de är nå´t!*
 
Full koll!
 
 
På kvällen var hon ganska trött...
Tog väl på krafterna att ha koll på kisarna...
=)
 
Ella har stupat i soffan
 
 
För er som läste bloggen igår kan jag, med största glädje, meddela att det är bättre med Ellas ben/rygg.
Något hände ju på promenaden i Filborna som gjorde att hon knappt kunde gå efteråt, utan krummade och staplade fram...
Jag gav henne ju en halv Rimadyl strax efter vi kom hem efter promenaden och sedan ville jag ju vänta och se vad som hände när den inte hade någon verkan mer.
När jag skrev inlägget igår så steg ju Ella precis upp och jag missade ju att kolla henne, men såg bara att hon såg pigg och glad ut där hon stod vid mina ben och viftade "godmorgon!*.
Men det verkade som att, vad det än var, sträckning, feltramp, överansträngning m.m., hade gått över.
Visserligen går hon som en kratta ändå och har gjort de sista veckorna, hon hoppar mycket med sitt ben, men det är inte samma sak...
 
Nu är jag ju ingen veterinär, men då tyder det väl iaf på att det inte är ett diskbråck...??
För visst kan det inte ha gått över med hjälp av en halv Rimadyl!!??!! (inget mer sedan)
Snarare kanske något muskulärt isf...
 
Eller??
 
 

Kommentarer
Postat av: Christina

Katter som springer är ju väldigt kul att jaga! Ialla fall grannens katt!

Svar: Ja, det är det ju.. Men de flesta katter springer inte när de ser Ella, utan tycker att hon är väldigt spännande.. =) Så de följer efter och ligger gärna och smyger på henne och skuttar fram mot henne ibland och hon blir skitförbannad eftersom hon inte kommer nå´nstans då hon är kopplad.. =)
Jasmine och Ella

2012-07-22 @ 22:49:34
URL: http://socialahundar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0