Kalas, Bosse och lammfrikadeller!

Idag har vi varit på kalas i Jonstorp hos Stefans systerdotter Alicia.
 
De passar för tillfället en CockerPoo-hane, Bosse, på 3 år.
Ella hörde ju Bosse skälla när vi kom och fick lite panik och ville därifrån , men jag tog Bosse direkt och gick en kort sväng med honom och Ella så att det inte blev ett direktmöte, som Ella har lite svårt för. 
 
Det tog inte så lång stund förrän Ella hade lugnat sig och de inte längre brydde sig om varandra.
Då vände jag och gick tillbaka.
Efter det var det inga problem alls.
 
Vi hade tagit med vagnen, som hon ser som en trygghet när det är lite mycket.
Där vilade hon en liten stund när vi hade landat, sen fick hon vara kopplad medan vi åt lite tårta och pratade (de har ingen inhägnad tomt).
Bosse brydde hon sig inte om och han tyckte inte att hon var så mycket att hurra för heller... =)
 
Hmmm... Undrar vad den där Bosse är för en filur??
 
Ella i sin fina vagn!
 
Mysigt och tryggt
 
Några tvivel om att hon gillar sin vagn??
 
Bosse
 
Bosse
 
 
När vi körde hem så körde vi in om Kulla Lamm och köpte 1 kg. lammfärs till Ella(!).
Hade slut på frikadeller av lamm, så det var dags för en ny omgång.
 
Vi köper från Kulla Lamm, där de har egna lamm som de slaktar och styckar.
Kanon, för då slipper man en massa tillsatser, konserveringmedel och gasade tråg!
 
1 kg. lammfärs från Kulla Lamm
 
Rullade
 
Färdigkokta!
 
 
Så, 1 kg. lammfärs har jag rullat och kokat!
Med hjälp av min kära lilla assistent som hade full övervakning så att det gjordes korrekt!
 
Nu är det dags för kvällspromenad, sen kommer lilla Cleo.
Hon ska stanna tills imorgon middag/eftermiddag.
*Pyjamasparty a´la Tibbie!*
=)
 
En händelserik dag för Ella med andra ord.
Imorgon ska vi passa våra grannars två Chihuahua-hanar, Oliver och Cosmos, från 16-tiden till sent på natten eller morgonen därefter.
Det har jag dock inte berättat för Ella än...
Jag låter henne vara lyckligt ovetande!
=)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0