Dagen efter...

Igår märkte man tydligt att långpromenaden i söndags kväll satt sina spår.
Både på mig och Ella...
=)
 
Jag lade mig ca. 01 i söndags natt och vaknade redan 7 igår morse...
Tro mig, det kändes under hela resten av dagen att det bara blev 6 timmars sömn!
Jag hade ju inte heller sovit så bra natten innan, så det gjorde inte saken bättre.
Det kändes verkligen som "dagen efter"...
 
Jag hämtade Ella vid ca. 9.45 och gick en kort morgonrunda med henne så hon fick kissa och bajsa, sen gick jag hem och gav henne frukost.
Efter frukosten gick hon och la sig en stund i sängen igen, men efter en kortare stund så kom hon igen.
Sen låg hon här på lite olika platser, fram till strax efter 12-tiden, sen gick hon tillbaka in i sovrummet och la sig i sängen.
Vid 13 kom Stefan släpnades, men ingen Ella...
Hon kom först vid 14.40 och det var säkert bara för att "ät-och-sov-klockan" gick igång. Hon brukar ju få mat vid ca. 15...
=)
 
Tog ut henne på en snabbkiss och sen fick hon en liten portion mat, för vi skulle åka med Stefan ut till Filborna och ta en promenad där medan han tränade.
Vid 15.30 var vi ute vid Filborna skogspark.
Tog en lugn runda på knappt 1 timme, för det var väldigt kvavt ute.
Jag hade vatten med mig, så Ella drack flera gånger, men hon tyckte ändå att det var lite jobbigt.
Till slut stannade vi vid "hennes" stenar och väntade på att Stefan skulle bli klar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vår alldeles egen lilla "Lejonkungen"... =)
 
 
Efter vi varit i Filborna skogspark så körde vi en liten runda ut till Anjinsan´s, www.anjinsans.se, för att byta Ellas kylhalsband, innan vi körde hem.
 
Resten av dagen blev bara lite kortare rundor.
Märkte tydligt på Ella att söndagens långtur satt i.
Hon sov mest inne och var lite skällig ute...
 
Nu är det snart dags att gå in och väcka henne för idag...
Jag vet att hon hellre vill sova både till 10 och 11, men det är hyfsat väder här just nu (uppehåll iaf) och de har lovat lite regn, så jag vill hellre ta en promenad nu så det blir gjort.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0