Snygg-Ella på stadspromenad

Idag har jag och Ella varit nere i stan.

Det händer faktiskt inte så ofta, eftersom de flesta ärende där nere innebär att man ska in i affärer och då kan man inte ta hunden med sig.

Men idag skulle vi möta Sandra och Zeus nere vid Rådhustorget för att hämta lite godis som hon hade beställt till mig via Foderbilen, www.foderbilen.se, när hon beställde foder till Zeus.
Jag hade beställt 2 påsar till Ella, Let´s Bite Tuna Bites Cat och Let´s bite Sea Food och Theréze hade beställt 2 påsar Let´s Bite Tuna Bites Cat och 1 påse Let´s Bite Chicken Breast till Tindra.


Ellas Let´s Bite Tuna Bites och Sea Food


Tindras Let´s Bite Tuna Bites och Chicken Breast (tyvärr blev det fel - det kom Duck Breast istället)


Vi promenerade ner till stan och tog vägen via den lilla gröningen vid Slottshöjden, där jag lät Ella få springa lite lös innan vi fortsatte vår runda.
Hon var på gott humör där och sprang lyckligt iväg när jag släppte henne. =)
Vi har inte varit där på ett tag, så det var väl kul att kolla in allt som hänt sedan sist...


Fotade lite knoppande buskar på vägen...


När vi kom ner till Rådhustorget så fick vi vänta en stund på Sandra och Zeus som var sena.
Då passade Ella på att sitta och vara lite snygg till allmän beskådan! =)
Man får ju göra nå´t under tiden!


Ella sitter och spanar på Rådhustorget


Perfekt att bara sitta och vara snygg när så många kan se en! =)


Visst är jag BEDÅRANDE!!!?!


När Sandra och Zeus kom så fick jag godiset och hon fick pengar, sedan gick vi och köpte vars en korv med bröd och pratade lite, innan jag och Ella begav oss hemåt igen.
Vi tog samma håll tillbaka och när vi kom upp till den lilla gröningen igen så fick Ella vara lös en stund till innan vi gick hem.
Väl hemma så provsmakade hon Tuna Bitesen, sen slocknade hon i sin bädd.
Inte så konstigt...
Promenaden/utflykten tog 2 timmar idag, och även om själva promenerandet "bara" tog ca. 1-1,5 timme t&r så är det ju en massa intryck nere i stan.
Så jag förstår att hon är trött.

Stefan kom hem för en liten stund sedan så nu ligger hon hos honom i soffan, totalt utslagen...
Men inte länge till...
Han ska snart iväg och handla och vi ska åka med honom, för vi ska passa på att hämta Back on Track-bädden på vägen som har kommit.
Det ska bli kul att se om Ella kommer att använda den och om den isf. gör någon nytta i längden.
Tänkte även ta svängen in om Grizzly och köpa några acidolfilus/klorofyllben till henne.

Så, vila... det får hon göra ikväll...
Men jag tror hon överlever! Vi ska ju till roliga affärer!
=)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja klart att ella är en bedårande hund :)....Ella är ju Best in Helsingborg ju :)



vet du om Zeus och hans matte varit ute på hunddagiset och besökt det.. tror det???



trevlig helg till er alla tre

kram lisa

2012-01-21 @ 14:43:51
Postat av: Jasmine

Hej Lisa.

Ja, Zeus har varit på besök på Hunddagis.

/J

2012-01-21 @ 17:03:14
Postat av: Lisa

ja för jag kände igen Zeus på bilderna du har.. lite skygg var Zeus men efter en stund fick man klappa honom då han var på besök på hunddagiset. få se hur det blir om han börjar där eller inte?? inte mitt beslut.

2012-01-21 @ 20:53:51
Postat av: Jasmine

Hej Lisa.

Ja, han är väldigt försiktig i början.

Det var han ju med oss också de första gångerna.

Det är inte mitt beslut heller och jag blandar mig inte i det alls.

/J

2012-01-22 @ 01:05:17
Postat av: Lisa

ja få se om det kommer in fler nya hundar på hunddagiset.. vet inte själv så mycket om det..

2012-01-22 @ 20:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0