Gott Nytt 2012!

Gott Nytt År på er allihopa!

Nu är äntligen årets värsta dag, för de flesta hundägare, äntligen över!

Här hemma gick det hyfsat ok när vi var inomhus, dock med lite mer stress precis vid tolvslaget.
Vi fick ut Ella och göra 2 kiss vid 17-tiden, sen provade vi igen vid 21, men det gick inte alls.
Bara stress...
Svansen hängde och hon flåsade rejält, lillfisen, men nå´t kissande blev det inte så vi gick in snabbt igen...
Så vi avstod helt enkelt från att sedan ens försöka gå ut med henne, förrän vid 2-tiden när det lugnat ner sig.

Vet inte hur det är där ni bor, men här i Helsingborg smälls det ordentligt och de har hållt på iaf sedan juldagen.
*SUCK*
Igår började de redan runt 14-tiden och det var egentligen inte lugnt sedan dess...

Näeh, bojkotta hela skiten, tycker jag.
Låt varje kommun stå för ett uppskjutande av fyrverkerier istället exakt vid tolvslaget och låt det räcka så.
Då hinner inte våra djur gå och "ladda" en hel vecka innan, och när det är över en kvart efteråt så är det över.

Så, Ella var ute strax efter 02 inatt, sen lade vi oss vid ca. 02.30 och Ella steg minsann inte upp förrän 13.15 idag!
Hon var väl helt utmattad, stackaren!
Hon hade ju inte kunnat vila ordentligt på hela dagen/kvällen p.g.a. allt smällande.

Idag har det varit bättre iaf.
De har smällt lite, men inte anmärkningsvärt och vi har fixat promenaderna.
Jag har dock valt att inte gå så långa rundor, max 20-30 min, för att underlätta om de skulle börja smälla.
Långrundorna kan vänta.


Trött efter gårdagens ståhej!


Nå´t finare får man ju leta efter! Hon är "dockesöt"!


Jag måste även slänga in lite bilder på en superfin Alaskan Malamute som jag träffade igår när jag var ute!
Har mött honom tidigare och han är ett stort, gigantiskt "monster" men gudasnäll och totalt översocial! =)


Sååå vacker hund!


Han är en riktig bjässe!


Som tur är så har jag aldrig haft Ella med mig när jag mött honom, för hon hade väl kissat ner sig bara av åsynen! =)
Han är supersnäll, men väldigt "bufflig", och stark...
Vacker, ståtlig hund och jättemysig, men nog inget jag själv skulle ge mig på...
=)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du jag ska kolla med bil ägaren om vi ska ha fler i bilen. Hon är en jätte liten bil men ska kolla. Min andra kompis ska upp på fredag som jag fatta de på FB nu ikväll. Ska kolla med henne också :) Tack för namnen :) tyckte också som dej att de va finast. Jag vill hitta de perfekta namnet men ditt namn där va super fint :)

2012-01-02 @ 00:18:07
URL: http://rysskkarlek.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Hej Johanna!



Ja, visst var namnen fina!? Speciellt det första... =)

Hoppas det kan hjälpa dig i ditt letande efter ett kennelnamn. Glöm inte att ge mig lite cred isf på din blogg! =)

Snällt att du kollar om plats till Gbg finns.

Du kan ju be dem kontakta mig isf.



/Jasmine

2012-01-02 @ 01:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0