Förmiddagspromenad i Fredriksdalsparken

Nu har jag och Ella kommit in efter en liten förmiddagspromenix i Fredriksdalsparken...

Det var hyfsat väder.
Lite halvsoligt och ganska kallt, men inte blåsigt.

Det blev en ganska angenäm promenad i lugn takt på ca. 1 timme och 15 min.
Ella fick vara lite lös i parken så hon fick sträcka ut lite i rygg och ben.
Idag var en sådan dag då hon skulle titta på allt och undersöka saker noga... =)
Stenar, stockar, bänkar, människor o.s.v.
Vi passade även på att småträna lite som t.ex. sitt, sitt kvar, inkallning, leta godis i gräsmattan och sådana små saker.
Jag tränar inte så mycket, men vi gör några små övningar då och då...

Vi träffade även lilla Saffy (jag vet inte om det stavas så?) på vägen dit.
Saffy är en liten Yorkshireterrier-tik som Ella träffade när Saffy bara var en liiiten, liiiten valp.
Ella som, normalt sett, inte är särskilt förtjust i valpar tyckte att lilla Saffy var helt ok.
Det var t.o.m. så att det var Ella som visade intresse för att vilja "hälsa" på Saffy första gången, vilket nästan gav mig en chock. =)
Saffy var ju jätteliten och hade dessutom helt korrekt bemötande i Ellas tycke, lite framåt men ändå väldigt försiktig och undergiven.
Inte alls lika "på" och framfusig som vissa valpar kan vara.
Detta verkade passa Ella ypperligt och sedan dess har det alltid funkat mellan dessa två.
Vi träffar dem tyvärr inte så ofta, men Saffy blir JÄTTEGLAD när hon ser Ella! Hon är dock fortfarande lika mild i sitt bemötande och kontaktsökande gentemot Ella, vilket jag tycker är helt suveränt.


Ella spanar från stockhöjd


Man kan även sitta och titta


Kolla! En bänk! Spännande!


Uppe och klättrar på en trädrot...


Kan vi inte sätta oss här en stund?


Får man en godis om man bara sitter och ser söt ut?


Kan man kalla dessa snödroppar ett vårtecken?


Jag var tvungen att fotografera snödropparna som har kommit upp i rabatten i mitt område!
Jag såg dem redan förra veckan och tyckte det var helt otroligt att de redan tittar fram.
De är visserligen jättefina, men hela naturen måste ha fått fnatt!
P.g.a. den uteblivna vintern/snön så har det redan börjat knoppa lite överallt har jag sett.
Det såg jag bl.a. på ett buskage i närheten för ca. 2 veckor sedan...
Och nu knoppar även våra "fjärilsbuskar" på gården.
Ja, dessutom kvittrar fåglarna på kvällar och nätter.
Det är egentigen synd, för det blir ju helt fel...

Nej, nu är det dags för lite frukost!
Sedan kommer Alicia, Stefans systerdotter, hit i eftermiddag så jag antar att det blir Dog Spinny-aktivering för Ella då.
=)
Det var ju de som köpte den till Ella i julklapp så jag antar att Alicia vill testa den.
Ja, Ella har nog inget emot att jobba för lite gott godis en liten stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0