Dagens event: Promenad vid havet i Landskrona och besök hos "mormor"

Jag höll på att trilla av soffan när lilla Ella kom trippande från sovrummet vid 8.30 imorse!
8.30!!!
Det har ju inte hänt på, ja, evigheter!
=)

Iaf så kockade jag ihop dagens gourmetfrukost (idag med lammfrikadell) och när hon hade ätit så traskade hon bestämt in i sängen igen och rullade, mätt och belåten, ihop sig bland täckena igen...
Efter maten ska man vila magen!

Tog en dusch och satt vid datorn en stund innan hon bestämde sig för att stiga upp igen vid 10.30.
Då tog vi en liten prommis upp till parken så hon fick göra sina "morgonbehov".
Därefter var det bara en snabb sväng hem om och packa ihop en liten handduk och en portion mat, för att sen bege oss till bussen.
Hade bestämt mig för att åka till Landskrona, ta en promenad längs havet vid Citadellet och sedan besöka min mamma en stund. Visste att min moster också skulle vara där och jag hade frågat Stefan om han kunde hämta oss där senare.

Bussen var i Landskrona vid ca. 12.20 och då gick vi en tur runt kolonierna, Citadellet, havet och Strandpaviljonen.
Vädret var ok, även om det var lite blåsigt på sina ställen.
Ella fick vara lös på ett par platser när möjlighet gavs, men vi tog en ganska lugn, skön promenad.

Några bilder blev det förstås, även om de kanske inte blev helt ultimata...


Vilket "PANGställe*!! =)
Ella vid en av kanonerna längs med havslinjen


Visst är hon *KANONsöt*!?!


Med vinden i håret...


Snygging i medvind!


Kolla vem jag träffade idag! Selma Lagerlöf!  (kändisbild...igen!)


Ella vid statyn "Den solande flickan"


Efter promenaden överraskade vi min mamma med ett oväntat besök och hängde där med henne och med min moster i ett par timmar till Stefan hämtade oss vid ca. 17.30.


Ella ser måttligt road ut av mosters roliga miner! =)


Ella myser med min älskade (världens bästa!) moster i soffan


Ella -Du är det allra bästa i mitt liv!-


Vi var hemma igen vid 18-18.30.
En kisserunda med Ella, sen blev det middag och soffhörnan.

Nu ska jag ta en tur med Ella innan jag går och lägger mig och så får husse ta en liten "nattakiss" med henne innan han joinar kudden.

*Nattinatti*


Kommentarer
Postat av: Johanna

Nä ska ringa dom idag. Tusen tack. Du är så gullig o snäll. Jag ska verkligen kolla upp om de går att få ekonomisk hjälp. Förra gången blev kalaset på 20 tusen o försäkringen tog 3tusen då de va de som fans kvar. Men va gör man inte. Man skulle ju kunna göra vad som helst för sitt djur. Tack igen för all hjälp du ger mej. De är guld värd <3

2012-01-11 @ 06:00:49
URL: http://rysskkarlek.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Hej Johanna!

Tack, men jag vet hur det är när hopplösheten sköljer över en när ens lilla guldklimp inte mår bra... Och för alla de hundägare som gör allt för sina hundar, hjälper jag gärna så mycket jag kan.

/Jasmine

2012-01-11 @ 09:18:21
Postat av: Lisa

ella träffar många kändisar när hon e ute :)....



fina bilder från Landskrona..



vem siktade hon kanonen mot.. Danskarna ???

2012-01-11 @ 11:53:01
Postat av: Johanna

Hej! Tack :) jag ska ringa sune snart då jag äter sen frukost nu. Jag har även kollat upp bosseshundhjälp :) ska ansöka om stöd där. Vet du någon som ansökt där? Du kan nå mej på 0735515465 kram

2012-01-11 @ 12:35:11
URL: http://rysskkarlek.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Hej Lisa.

Ja, Ella springer på alla möjliga filurer ute. =)

Landskrona är väldigt fint på sina ställen, så visst blir det fina bilder då också.

/J

2012-01-11 @ 12:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0