Prosit!

Jag tror jag vet varför Ella inte var så sugen på sin frukost igår...
Hon är nog lite "förkyld".
Hon ville inte ut på promenader igår, utan jag fick tvinga ut henne och nästintill släpa runt henne så hon fick kissa. Det var absolut tvärstopp!
Dessutom var hon lite täppt och "rosslig" igår kväll.

Vaknade imorse vid 6-tiden av att hon snorade och nös nere vid mina fötter (jag var också lite täppt).
Gav henne tidig frukost (väntar besök idag så det innebär att jag har tid att passa och vill få fixat allt innan), men hon ville knappt äta någonting alls.
Tvingade ut henne vid 9 på en kortare runda så hon fick kissa och bajsa och då fick hon först lite problem med "andnöd/snorklingar" och sen nös hon ett par gånger och fick ut lite snor.
Eller ja, det är mest som lite vitt slem/skum. Alltså iaf inte missfärgat.

Hon har ju dessa problem ibland och hon är trång i svalget.

Kan ju själv tänka mig att hon kanske har lite ont i halsen o.dyl. och då kanske det inte är så intressant med mat.

Min lilla sjukling!
=)
Nåja, jag får ha lite koll, men jag tror det reder sig själv.
Hon var på gott humör för övrigt igår, kanske lite slö bara. Åt sitt torrfoder både på e.m. och kväll.
Men å andra sidan så var det mörkt, grått och bara regn, regn, regn....
Vem blir inte trött av ett sådant väder??
Det kan ju få vem som helst att tappa sugen...


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej! Hoppas hon kryar på sig lilla voven, ha en bra dag!

/ Elisabeth

2012-02-19 @ 10:57:05
URL: http://www.cockergrabbarna.blogspot.com
Postat av: Jasmine

Hej Elisabeth!

Tack så mycket.

Det gör hon säkert.

Hon har ju problem med luftvägarna ibland...

Ha en superbra dag, du med!

/J

2012-02-19 @ 11:09:09
Postat av: Christina

Det är bara att köra på med C-vitamin! Hoppas hon mår bättre snart!

2012-02-19 @ 13:16:37
URL: http://socialahundar.blogspot.com
Postat av: Jasmine

Hej Christina!

Jag har börjat ge lite nyponpulver (Aktiv Nypon).

Det ska där väl vara mycket antioxidanter i?

Hon mår bra för övrigt... Äter, dock inte burkmaten, och är för övrigt som vanligt.

Hon har ju problem med sina luftvägar (trubbig och trång) ibland.

Tack för din omtanke!

/J

2012-02-19 @ 13:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0