Utvärdering Electroterapi/Microström: Del 11

Denna utvärderingsperiod sträcker sig
från tisdag 4 december - måndag 17 december.
 
 
Ja, nu har det gått ett tag...
Och sist hade ju snön kommit.
Dessutom kom det ännu mer snö, samt att minusgraderna sjönk ända ner till ca.  -15 grader.
Det var ingen hit!!!
 
Kunde knappt vara ute med Ella..
Det var riktigt synd om henne faktiskt.
=(
 
Det var ca. 1 dm. snö på de minsta ställena och Ella fick skutta för att komma fram, vilket resulterade i att hon fick ganska ont i sin rygg.
Kylan i sig gjorde att hon spände sig och krummade och såg ut som en katt som skjuter rygg. Hon blen ungefär hälften så lång bara och benet hoppade hon med konstant.
Hela kroppen drog ihop sig, och hon blev superstressad och kastade sig i panik i kopplet...
Inget kul alls...
Kanske hade det funkat bättre om hon kunde haft täcke på sig, men det kan hon ju inte...
 
Vi fick sopa gångar till henne ute på gården för att hon överhuvudtaget skulle kunna komma ut och kissa.
Och några längre promenader/stunder, var det absolut inte tal om!
 
Jag tyckte det var superjobbigt att se henne så och blev ju såklart ledsen för hennes skull. Hon är ju van att vara ute en hel del och att vi hittar på saker som att åka iväg och promenera i Laröd, Filborna t.ex., men nu blev det istället att hon mest har fått vara hemma och tråka, stackaren.
 
Vi var iväg i Filborna den 4 december och vi var ute och busade lite i snön den 9 december, innan den värsta snön kom, sen har det varit en vecka med nästan inget kul alls, förutom att kompisarna Tindra och Cleo har varit och hälsat på någon gång, samt att hon fick vara hos Cleo en stund när jag var iväg en dag (bara för att det skulle hända något annat).
 
Filborna skogspark 2012.12.04
 
 
Ella på gården 2012.12.09
 
 
I helgen som gick töade och regnade det mesta av snön bort!
Gissa om jag var glad!?!
Nog den enda som fullkomligt hyllade slaskvädret.. =)
Ella kunde ju gå igen!
*LYCKA!*
 
Inte nog med det...
Jag har kollat henne nu under dessa typ 3 dagar och hon går faktiskt t.o.m. helt ok!
Ja, jo, hon hoppar lite med benet till och från, men hyfsat bra ändå!
Så, att hon måste torkas konstant efter promenaderna och sköljas/fönas minst en gång om dagen är väl kanske inte det roligaste jag vet, men i detta fallet gör jag det (nästan!) med glädje!
 
Jag var ju riktigt orolig för hur det skulle bli och trodde väl nästan att alla behandlingar gått åt skogen nu när hon knappt kunde röra sig den veckan då vädret var som värst...
Men, det verkar inte så...
Jag ska försöka se om jag kan få till en behandling till nu i veckan, eller möjligen i mellandagarna, om Marina har tid.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0