Utflykt till vackra Alholmen (Pukavik/Karlshamn)!

Förra lördagen (24 november) blev det en utflykt till Karlshamn, då husse hade ett ärende dit.
 
På vägen hemåt stannade vi vid Alholmens camping för att äta lite, samt för att gå ut på holmen med Ella så hon fick sträcka på benen lite, samt kissa, innan den långa (nästan 2 timmar) bilfärden hem.
 
Vi var där i våras också, och jag blev helt förälskad i den lilla holmen bakom campingen!
Inte alls stor, tvärtom ganska liten, men med gräsmatta, barrträd, stenar, sanddynor och med Östersjön som granne!
Fantastiskt vackert!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi var där i ca. 1 timme medan vi fotograferade och Ella sprang och strosade rundor och njöt av att vara lös, snusa, titta, upptäcka och undersöka!
 
Nu var det ju höst/vinter, så det var ju inte riktigt detsamma som när vi var där i mars, men det gjorde ingenting.
Jag tyckte där var lika vackert ändå!
Tror det är hela grejen med omgivningen, havet och att Ella kan springa lite lös bland allt detta, som gör att jag fastnat så för detta lilla ställe!
 
Hoppas jag får åka dit igen och att det inte dröjer alltför länge!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0