Vi hann in innan...

...regnet kom...

Jag visste att det skulle bli regn (ev. snö) nu på förmiddagen så jag hade förberett att ta en något tidigare promenad med Ella.

Gav henne frukost redan vid 8.45 (fick ju då självklart hämta henne från sängen...) och så lät jag henne vila magen till 9.30 innan vi gav oss ut.
Gick upp till parken så hon hon gjorde vad hon skulle.

Eftersom man inte riktigt vet hur hennes luftvägar är från dag till dag, så vet man liksom aldrig heller hur promenaden kommer att bli...
Men, nu på f.m. så verkade det iaf vara betydligt bättre än igår, för hon traskade på i hyfsad takt (även om hon ibland snöade in i en doft eller så), fick ingen "andnöd" och hon verkade pigg när jag släppte henne lite uppe i parken också.

Där var inga hundar, så jag passade på att låta henne vara lite lös där uppe en kort stund innan vi gick vidare.
Eftersom jag visste att det skulle bli skitväder så hade jag inte planderat en långpromenad precis, men gott och väl en runda som brukar ta ca. 40-45 minuter, så att hon iaf fick röra på benen lite.
Hon höll ett bra tempo idag och när vi var på väg hemåt så började det att stänka lite.
När vi var framme vid porten hade det ökat något i nederbörden, så vi hann in innan det blev blött.
Skönt!


Ella utanför porten. Man ser hur det har börjat regna.


Nu har hon emigrerat in till husse i sängen för att ta sin obligatoriska vila efter första promenaden.
=)
Ja, herregud!
Hon fick ju både gå upp och gå ut i ottan idag (9.30 istället för vid kanske 10.30-11!!!).
Fruktansvärt!
Tänk på skönhetssömnen!!!
*VIKTIGT!*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0