Ingen rast... ingen ro...

Gick upp vid 9.15 idag...
Fixade frukost till Ella och fick hämta henne (!) från sängen och nästintill tvinga i henne maten (hon var mer trött än hungrig)...
Sen fick hon vila magen medan jag gjorde mig iordning och fixade lite inför dagen.

Vid ca. 10.45 traskade jag upp med henne till parken så hon fick "sköta om".
Vi skulle ju iofs åka med Stefan upp till Filborna skogspark och ta en promenad där medan han tränade, men jag vet att Ella helst bajsar i närområdet.
Så, tyckte det var lika bra att hon fick göra det först, så att vi sedan kunde ta en riktigt skön promenad sen.

Vi körde hemifrån vid ca. 11.15 och anlände till Filborna vid 11.30.
Där tog jag och Ella en riktigt mysig, skön, och faktiskt lite rolig, promenad medan Stefan tränade.
Hon hade glädjen att kunna vara lös nästan hela rundan, dessutom!
*LYCKA!*
Av 1 timmes promenad så var hon nog kopplad max 15 minuter.
Hon sprang som en liten toka! =)
Det ger en sådan glädje att se henne lös och lycklig.

Självklart tog vi ju svängen förbi hennes favoritplats... Den lilla kullen med stenarna på...
Dit ska hon ju ALLTID och stå/sitta och spana på nå´n av stenarna och gå omkring och snusa.


Favvostället!


Min superstiliga "spanare" på uppdrag


Har koll på allt!


Hmmm... Undrar om det ska bli regn??


Hon är så förbannat söt när man släpper henne och hon bara kutar upp på den lilla backen och bort till stenarna!
VARJE GÅNG!
=)
Det slår liksom aldrig fel...

Vi hade en himla tur med vädret också.
De hade ju lovat lite regn, men det var sol och mörka moln omvartannat.
Dessutom blåste det knappt alls, så det var bara att njuta av en helt fantastisk stund tillsammans.
Bara att gå och studera henne är så otroligt intressant och givande och man får några rejäla skratt, dessutom!
När man, som vi idag, dessutom inte hade nämnvärt med hundar omkring och en fantastisk miljö att promenera i, så kan det ju knappast bli bättre.


Vy över en av dammarna


Jag gillar verkligen Filborna skogspark...
Där finns liksom en helt underbar miljö...
Det finns grästäppor, små kullar, dammar, fårhagar (dock inga får i nu) och skog, så där är verkligen lite av varje som naturen har att erbjuda.
Absolut en miljö som hundarna bara måste älska!
Framförallt våra stadshundar... Att slippa en massa tråkiga gator och trafik...


Snygg-Ella


På vägen tillbaka tog jag svängen förbi hennes favoritkulle igen, så att hon fick springa upp där och strutta rundor en stund till.


Vy över favoritstället! Uppe till vänster har ni den berömda kullen med stenarna


Där strosade hon rundor en liten stund och snusade bland stenarna.
Jag förstår inte hur det kan finnas sååååå mycket spännande på denna lilla plats!!??!!
Hon skulle nog kunna vara där en evighet! =)


Ella bland stenarna på favoritkullen


Spännande dofter


Var är Ella??


Där är hon ju!


Skönt att bara strosa lite här bland alla dofter...


Ska du hålla på med kameran länge till?


Okej matte... SISTA bilden nu!! Passa på nu när jag poserar fint...


Ja, en timmes underbar runda med min älskade hårboll!
Det är guld värt!

Sen hämtade Stefan oss och sedan var dagen i full gång!
Hem, gå och handla det sista medan Stefan fixade lite på datorn och duschade, packa in lite saker och Ella i bilen, sedan iväg till Landskrona för att gratulera min mamma...
Även min moster var där och när vi kom dit så åt vi lite, därefter öppnade mamma alla sina paket och sen körde jag och moster till kyrkogården och fixade vid morfars/mormors/morbrors grav.
När vi sedan kom tillbaka från graven var det dags för en promenad med Ella och då tog vi även en liten sväng in på djuraffären där mamma bor.
Sen så stannade vi en stund till hos mamma innan vi körde tillbaka till Helsingborg.

Dock körde vi inte hem direkt, utan var snabbt inne på både IKEA och ICA Maxi och vi var inte hemma förrän kl. 20 (vi körde till Landskrona 13.30).
Jag packade bara upp lite saker sedan gick jag en promenad med Ella på ca. 40 minuter.
Sen gav jag Ella lite kvällsmat och SEN satte jag mig och "landade" en stund i soffan medan Stefan fixade lite av sina saker på datorn.

Nu ligger han i soffan och kollar fotboll (sällan!) och jag ska ta en liten kisserunda med Ella.
Sen blir jag nog inte långvarig... Är ganska nannig faktiskt...
Var ju dock tvungen att hinna med ett litet blogginlägg så att det blev klart iaf.

Jag har en känsla av att min älskade hårboll kommer att joina mig sen när jag knoppar in...
För vet ni vad!!??!!
Hon har inte fått sin obligatoriska vila efter morgon/förmiddagsvila!!!
Hon har ju också fått vara igång hela dagen.
Fruktansvärt!
Ja, jag vet..
Jag är en usel matte som inte tillgodoser min hunds behov VARJE dag...
=)


Kommentarer
Postat av: Christina

man riktigt ser hur hon njuter av våren! Härliga bilder, särskilt när hon sitter på stenen! Söt!

2012-04-04 @ 18:51:15
URL: http://socialahundar.blogspot.se
Postat av: Jasmine

Hej Christina!

Tack så mycket.

Det var en mycket trevlig promenad med mycket strosande och springande.

/J

2012-04-04 @ 19:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0