Dagens lilla tripp...

Klockan 11 gick jag och Ella iväg för att ta en promenad i Fredriksdalsparken.

Det var strålande sol och jätteskönt ute!

Ella hade problem med sina luftvägar, så vägen dit gick väääldigt långsamt...
Det tog ca. 30 minuter att gå till själva parken! Det brukar väl ta ca. 10-15 minuter om Ella går på som hon ska.


Långsam mobilkamera gör att Ella nästan alltid hinner titta bort... *suck*


En bit in i parken så blev det bättre. Ella hade nog fortfarande bekymmer, men valde att andas genom munnen istället och verkade piggare.
Jag släppte henne så hon fick vara lös hela rundan.
Vi hade en del passerande hundar och det klarade hon galant idag!
T.o.m. en Golden Retriever som passerade oss 3-4 gånger (husse var på motionsrunda i slingan).
Dessa brukar hon oftast reagera på...
Varje gång tog jag Ella åt sidan i god tid och satte henne så at hon såg hundarna, medan jag själv hade ryggen emot.
Hon tittade på dem,men sa inget, och när hon återupptog kontakten och uppmärksamheten riktades mot mig istället, så blev det belöning.
Detta klarade hon även när hon faktiskt var lös på gräsmattan då hundar passerade en bit ifrån.
Vissa dagar funkar det bara...


Idag blev det Hurttas y-sele som användes


Ibland ser hon nästan ut som en valp/unghund


På vägen hem träffade vi Challe.
Challe är en Cavallier King Charles Spaniel.
Honom och hans matte har vi lärt känna genom Ann-Sophie och Cleo.
Att träffa honom går oftast väldigt bra, även om Ella inte alltid vill vara så nära honom då han skäller en del för att få uppmärkamhet och bli kliad/klappad.


Ella och Challe


Sitter på lite avstånd...


Challe, som inte kunde vara stilla för att fotas


När vi kom hem var klockan 13...
2 timmar hade vi varit ute!
Det tog ju lite längre tid idag p.g.a. Ellas luftvägar + att vi träffade Challe och hans matte och stod och pratade lite.

Väl hemma så hann Ella knappt in innan hon gick och lade sig på sin tigerfäll.
=)
Lite trött, kanske..??

Nu har Stefan precis (!!!) stigit upp och hon har joinat honom i soffan.
Jag ska kila iväg och handla lite.
Tänkte att det kanske kunde sitta bra med lite frukost... Klockan är ju faktiskt 13.30 och jag har inte ätit något ännu, så jag börjar bli lite hungrig (konstigt!?!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0