På tur med vagnen

Ja, det blev alltså en promenad ner till Bakluckeloppisen...

Packade ner en flaska vatten, en skål, lite mat, filt och en liten t-shirt till Ella i vagnen.
Vid 10-tiden gav vi oss hemifrån.

Först gick vi så att Ella fick kissa och bajsa, sedan promenerade vi ner till Bakluckeloppisen, som ligger längst bort på Söder (för er som vet vart det ligger i Helsingborg).
Det tog 1 timme att gå dit idag.

När vi kom ner så gick vi först in om i Furutorpsparken så att Ella fick kissa lite till.
Därefter lyfte jag upp henne i vagnen och tog på henne tröjan.
Efter promenaden var hon väl "varm i pälsen", men eftersom det var lite halvklart/mulet och lite kyligt + att hon skulle sitta stilla i vagnen en liten stund så ville jag inte att hon skulle bli kall.

Sen gick jag en sväng inne på loppisen och kikade runt.
Hittade inget speciellt, men det var trevligt ändå.

När vi gick därifrån så träffade vi en annan Tibetansk spaniel, Hugo, en hane på 6 år.
Jag har träffat honom en gång tidigare, men då utan Ella.
Ella var trött och inte speciellt intresserad av ett möte, men uppförde sig ändå medan jag och damen som rastade Hugo pratade lite.
Hon tyckte att Ella var jättesöt och var helt tagen av hur liten Ella var... =)
Hugo är en stor hane...


Ella och Hugo


Ella spanar lite i kanten av Furutorpsparken


Lite trött i benen...??


Efter en liten stunds pratande så gick vi in om Furutorpsparken en liten sväng så Ella fick kissa innan vi skulle åka hem med bussen.
Medan vi väntade på bussen så fick hon några kulor mat.
Även om det var långt innan det egentligen var dags för mat, så fick hon lite iaf.
Hon åt nämligen inte upp all frukost och hon hade ju gjort av med lite energi på promenaden...


I väntan på bussen


Ella har koll på vad som händer på andra sidan gatan


På bussen så slocknade Ella...
Stackars liten...
Trött i benen efter en lång tur och dessutom säkert lite trött i huvudet efter detta myller av människor och sorl på loppisen...
=)


Trööööött!!!


Vi hoppade av bussen en hållplats tidigare för jag ville att hon skulle få kissa lite på vägen hem.
När vi steg av bussen vid Fredriksdalplatsen så lyfte jag ner Ella från vagnen och gav henne lite vatten.
När hon hade druckit så ville hon upp i vagnen igen...
Det fick hon dock inte, eftersom jag ville att hon skulle gå och kissa.
Sen gick vi hemåt i ganska sakta mak.


Ella vill upp i vagnen igen, efter att hon serverats vatten... Sååå söt!


Väl hemma drack hon lite vatten till och sedan ockuperade hon sin bädd.
Det var knappt tal om att ens hälsa på husse!
Då är man trött!

Vi var hemma vid ca. 13 och nu har Stefan kört iväg för att fortsätta hjälpa sin kompis med lite flyttbestyr.
Ella ligger utslagen i sin bädd och jag ska äta lite.
Hmmm... kanske det blir lite vila för oss sen..??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0