Min lilla tok-Ella!

Tog en sväng med Ella bort till Fredriksdalsparken mellan 11.30-13 idag.

Fint väder, men det blåste lite grann.
Dock var det lä i parken, så det var jätteskönt!

Hon fick springa lös nästan hela rundan i själva parken, efter isbanan (därefter kan man se lite bättre).
Precis när vi kom in i själva parken hade hon lite problem med sina luftvägar, men sen släppte det och hon var pigg och på gott humör.
Tog en liten sväng genom den lilla skogen och sedan tillbaka via gräsmattan.

När vi kom vid gräsmattan så drog hon en vända in där i 190 och fick ett riktigt "tokryck"!
Jag skrattade så jag höll på att kissa ner mig!
Folk som passerade undrade nog vad jag/vi pysslade med, men det orkade jag inte bry mig om.

Hon var riktigt busig och svarade hela tiden när jag "smög" på henne och skulle "jaga" henne...
Då sprang hon mot mig några steg, stannade upp och sedan sprang hon iväg en runda, bara för att komma tillbaka och vi upprepade hela "leken"...
=)
Vi höll nog på 10 minuter (skratta inte... det är LÄÄÄÄNGEE för att vara Ella!)
Hon var så förbannat söt och rolig!
Och det är sååååå kul för mig också, eftersom hon sällan eller aldrig är såhär busig/leksen, inte ens med oss. Iaf inte någon längre stund.
Så för mig är det hela tiden en liten utveckling åt rätt håll.

Även om vi haft henne nu i snart 3 år, så sker det ju uppenbarligen hela tiden förändringar/förbättringar, vilket jag tycker är jättekul!
Det går verkligen inte fort (!!!), men det spelar ingen roll... Bara det går framåt.
Framförallt är jag glad för hennes skull, att hon VÅGAR ta lite mer plats och jag hoppas att hon fortsätter att stärka sin självkänsla och självförtroende.
Det behöver hon. Hon behöver fortfarande väldigt mycket stöd från mig i många situationer och jag försöker hela tiden att stärka henne så att hon ska bli mer trygg i sig själv.

Jag vill ju bara att hon ska må så bra som möjligt.
Både fysiskt och psykiskt.


Crufts - Släng dig i väggen!


1,5 timmes promenad...
Absolut värda minuter att spendera med sin fyrbenta vän!
Fint väder, några rejäla skrattanfall och en pigg, glad, lös och lycklig hund...
Kan det någonsin bli bättre!!??!!

Nu har vi ju varit hemma ett tag (klockan är nu 15.20 och vi kom hem 13).
Ella har precis fått lite mat och ligger och gottar sig i soffan på sin Back On Track-dyna i en solfläck, medan husse gör sin plikt och kliar magen på henne.
=)

Tror att Ella håller med mig...
Kan det någonsin bli bättre!!??!!
=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0