Måndagens besök i dimmiga Laröd

I måndags var vi ju en sväng ute i Laröd precis när dimman drog in.
Det var grått, dimmigt, blåsigt och ganska kyligt...

Stefan har dock inte laddat över bilderna till datorn förrän nu.

Här kommer lite bilder därifrån:


Dimman låg tjock och tät och man såg bara några meter över Öresund


Ella verkade inte bry sig om dimman


En glad Ella i full fräs!


Springa, springa, springa...


En liten godis kanske...???


Poserar...


Hmm... Fukta och blåst verkar inte vara en bra kombination för frisyren...


Ögonkontakt brukar innebära någon form av belöning. Hoppas på... GODIS!!!


Lite spaning mellan varven


Se hur duktig jag är, matte... Godis, kanske..??


Vägen tillbaka i dimman


Ja, det var iaf lite bilder...
Kankse inte de bästa förutsättningarna för bra bilder, men ändå.


Kommentarer
Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Dimma tycker jag är mysigt på sitt sätt...

Brukar se den "rulla in" nån kilometer bort från vattnet och koma över åkrarna. Den lägger sig om en tjock vägg runt tomten känns det som så man inte ser något runt om.

Undrar om man hör bättre i dimma? Känns nästan så?

Ella verkar gillar kameran! :-)

Det är som mina linslusar... ;-)

2012-04-02 @ 06:50:37
URL: http://[email protected]
Postat av: Jasmine

Hej Malin!

Ja, dimman i sig är det inget fel på, men just då så var det riktigt blåsigt och kallt dessutom, så det var ingen jättehöjdare... =)

Njae, vet inte om Ella gillar kameran precis, men hon är van vid att den används.

Dock så brukar hon oftast skutta iväg eller flytta sig precis innan/när man trycker av...

=)

/J

2012-04-02 @ 09:18:17
Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Visst är det skoj med att lära trix! :-)

Tänkt att jag skulle lära Zanto buga också.

Vad är ditt bästa tips för att lära sig buga?

2012-04-02 @ 10:46:23
URL: http://[email protected]
Postat av: Jasmine

Hej igen, Malin!

Ja, trix är kul! För hunden också... Ganska onödiga saker, kan tyckas, men man gör ju något roligt tillsammans.

För att lära hunden att buga rekommenderar jag att du har godis i ena handen, har den nere på/mot golvet/marken strax framför hunden, sen håller du den andra handen som stöd under "midjan" så att inte hunden lägger sig ner helt.

Håll handen som stöd ett par gånger och prova sedan utan när hunden har förstått övningen.

Som annan inlärning så lägg inte på ordet förrän hunden har förstått vad du menar.

Nu ska jag tillägga att buga för mig är när Ella lägger ner själva frampartiet (ungefär som en lekinvit).

Buga kan också göras så att hunden tar huvudet mellan frambenen, men det har inte jag gjort.

Kanske skulle min övning heta "bocka" eller "niga" istället?

Men man kan ju sätta vilket ord man vill på det...

Hoppas iaf att du har fått en humm om vad jag menar..

=)

Det är faktiskt ett enkelt trick att lära dem.

/J

2012-04-02 @ 11:46:42
Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Jag tror inte att det är så onödigt egentligen med trix. Jag tror det stärker samarbetet mellan hund och matte/husse. Kul med lite tips på övningen. Kan säga med en gång att jag inte kan ha godis i handen för då blir Zanto för ivrig och tappar koncentrationen. Jag brukar träna med uppmuntrande ord innan jag blandar in godiset. Sen får han godis när han börjar förstå övningen. Han är söt på det viset. Han vill så gärna vara mig till lags att han är jätteuppmärksam om han förstår att jag vill något.

2012-04-02 @ 12:13:15
URL: http://[email protected]
Postat av: Jasmine

Hej igen!

Nej, det är inte onödigt med trix. Det är just det som är grejen.

Det kan tyckas onödigt, men precis som du skriver så stärker det ju relationen.

Ja, du känner ju Zanto bäst så du kan ju själv avgöra hur du går tillväga med övningen, gällande belöning/godis.

/J

2012-04-02 @ 13:50:52
Postat av: Sandra Lundgren

Vilka fina bilder och din hund är jätte fin! :)

2012-04-03 @ 18:00:02
URL: http://mollylh.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Hej Sandra!

Tack så jättemycket!

/J

2012-04-03 @ 21:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0