Jobbigt...

Tog Ella på en tur till Fredriksdalsparken igårkväll igen...
Tror vi var ute i ca. 1,5 timme.

Mådde som en kratta (är förkyld och ganska matt), men får verkligen försöka promenera med henne sålänge vädret tillåter.


Måste lukta...


Ålder? Kön? Status? Frisk/sjuk? Det mesta kan säkert avläsas i dessa dofter.


En bit in i parken mötte vi tjejen med de två Cavallier King Charles-tikarna, som jag köpte buren av. Ella fick fullständig panik och skulle bara fly därifrån...
Jag blir så ledsen...
Detta flyktbeteende hade hon i början när vi köpte henne, men har inte gjort så på minst de sista 1,5-2 åren.
Nu har hon gjort så 3 gånger på 1 vecka...
Jag försöker förstå, men lyckas inte.
Känner mig som en riktigt dålig matte...
=/

Är dessutom jätteorolig inför veterinärbesöket på torsdag...
Vi ska in och vaccinera henne, men Sune (som opererade hennes PL) ska även kolla hennes ben (hon hoppar fortfarande mycket "tjolahoppsan-steg" trots att det är 1,5 år sedan hon opererades) + att han ska kolla hennes tänder.
Hon har inte velat ha sin mat så mycket sista 2 veckorna...
Framförallt frukosten, men även torrfodret.
Och när hon äter torrisarna så händer det att hon inte tuggar kulorna.
Detta oroar mig...
Ser även att lite tandsten uppstått.
Hon har aldrig haft problem med tandsten innan.
Efter att de drog ut hennes tand i höstas så har det inte riktigt varit som det ska, tycker jag.
Antar att de putsade hennes tänder då, när hon ändå var sövd, och det jag då tycker är konstigt är att tandstenen började komma så snart som efter ca. 3-4 månader...

Vet inte om jag vågar lita på veterinärer snart...
=(

Vill inte behöva lämna in henne för någon operation igen.
Bara tanken på att hon ev. måste in för tandsten får mig att må illa.
Det innebär ju alltid risker vid narkos.
Men inte bara det...
Ella är ju jättetrång i sina näshålor och har stora problem när de ska ta ut slangarna och jag är övertygad om att det försämrar hennes "näsa" för varje gång det sker.

Usch!
Jag vill verkligen att hon bara ska få vara frisk och slippa allt vad veterinärer och operationer heter...

Förlåt, men det är ingen bra dag idag...


Kommentarer
Postat av: Christina

Håller tummarna att det går bra hos veterinären!

2012-04-24 @ 10:52:02
URL: http://socialahundar.blogspot.se
Postat av: Jasmine

Hej Christina.

Tack så mycket.

Det hoppas verkligen jag också...

/J

2012-04-24 @ 11:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0