Att bara vara...

... med sin hund, tycker jag är minst lika viktigt som att hitta på saker tillsammans.
Gemensam passivitet och gemensam aktivitet behövs.

Jag har precis kommit in efter en timmes utevistelse med Ella.
Jag skriver utevistelse, för vi har faktiskt "bara" varit uppe i parken.

Det var inga hundar där så jag släppte Ella så att hon fick lulla runt och snusa lite på den ena stora gräsmattan.
Jag gömde lite godis i ett träd och hon fick även leta lite godis i gräset.
Hon var lite slö idag (kanske för att det är något varmare?) så jag satte mig en stund på bänken och tog en cigarett och då kom hon och lade sig där hos mig.
Faktiskt väldigt mysigt att bara sitta sådär en stund.


Vilande, men vakande, Ella


Självklart är Ella lika uppmärksam även om hon ligger och softar.
Det ligger ju i hennes natur och framförallt i rasen.


Det kommer nå´n... Måste ha koll!


Vi satt där en liten stund, sen tog vi en sväng på gräset igen.
Försökte busa lite med henne och det gick väl sådär...
=)
"Jag kommer och tar dig" funkade väl lite, men annars var det mest snusande och kissande.
Till skillnad från igår när hon var pigg, glad och alert hela dagen (förutom när Tindra ockuperade hennes bur) och jättebusig i parken på förmiddagen. Dock var det lite kallare igår.


Uppe på den lilla kullen


Min vackra Ella


Nåja, vi hade iaf en mysig stund uppe i parken och hon fick vara lös en stund.
Som sagt, det behöver ju inte alltid innebära att det måste hända något bara för att man gör något tillsammans.
Det viktigaste är att man är tillsammans...


Kommentarer
Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Jo, visst är det bra att bara vara lite och ta det lugnt. Bra med passivitets träning...

2012-04-20 @ 08:06:28
URL: http://[email protected]
Postat av: Jasmine

Hej Malin.

Ja, visst är det.

/J

2012-04-20 @ 08:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0