Sofiero söndag 2011.09.11

Nu är det över...
Det har varit en riktigt trevlig helg med två dagars besök på Sofiero hundutställning.

Det blev en ganska lång dag idag.
Gick ut med Ella en morgonpromenad runt 8.00 imorse, sen kom Maria och hämtade oss vid 8.40.
Vi åkte inte hem förrän vid ca. 14.30, så det blev ca. 5,5 timme som vi var där.

Idag var det bl.a. Tibetansk spaniel, Chihuahua och Leonberger (Maria har en Leonberger, Bamse, så hon var intresserad av att se dem) som visades.
Såg nog en av de största Leonbergerna någonsin idag! Herrejösses vad stor han var! Och mörk! Skitsnygg!
Som vanligt var där massor av fina Tibbar... Men Ella är ju snyggast! =)

Ella avnjöt även denna dagen i sin vagn. Tog självklart ner henne emellanåt så hon fick kissa och sträcka på benen, men det dröjer inte länge förrän hon vill upp i vagnen igen. Hon vill bara precis kissa, om hon måste, sen vill hon att man ska lyfta upp henne igen... =) Hon verkar ha trivts fenomenalt bra i vagnen denna helgen! Superskönt för både hennes och min skull. Och hon har t.o.m. somnat i den...


Så, nu har jag kissat. Kan någon lyfta upp mig igen?


Även idag kom det fram personer och frågade var jag hade köpt min vagn och jag fick massor av positiva kommentarer och reaktioner från förbipasserande. Det är ju skönt att vissa faktiskt förstår att man inte använder vagnen till vardags...
Vi träffade massor av trevliga hundar och hundägare idag och det är ju superkul.
Bl.a. så träffade vi två jättesöta Phaléne (som vi även träffade förra året på bussen hem från Sofiero när vi lånat barnvagnen) och en Rottweiler i modell gigant med världen minsta pipleksak! Så jävla sött!
Dessutom träffade vi på Lakrits, en långhårig Chihuahua som ägs av Jenni från Malmö (som säljer hundvagnar www.dogomania.blogg.se). Han var superfin! Helt svart och GLAD!
Och vi träffade ju Cleo! Ellas kompis! Det var lite oväntat, men trevligt! Dock stod vi just då mitt i där det passerade som flest folk, så mötet blev ganska kort...

För övrigt tog vi det ganska lugnt. Jag var mest på mitt håll och Maria på sitt, sen träffades vi för att äta lite tillsammans. Vi åt vars en hamburgare (ja, Ella smakade också), pratade lite skit och tittade på hundarna som passerade.
Vi strosade rundor och kikade lite och vid 14.30 började vi dra oss därifrån.

Åkte hem med Maria, faktiskt...
Planerade att ta en promenad med Ella hemåt, men det blev ganska varmt och jag kände att jag inte skulle klara allför länge innan ett besök på en toalett hade blivit nödvändig...
Vi får se hur det blir sen, om det blir någon långpromenad med Ella eller inte. Just nu känns det faktiskt inte speciellt lockande... Tror inte att Ella tackar nej till enbart kortare rundor idag, efter dessa två dagarna. Jag tror hon är ganska nöjd ändå.

Nu är det bara att vänta ett år till nästa hundutställning på Sofiero...

 

Kommentarer
Postat av: Lisa

du glömde att du träffade mig på sofiero idag och att jag åt ju hamburgare med dig och Maria och lilla Ella.

tack för en trevlig dag på sofiero idag..

trevligt att träffa dig och lilla söta Ella.. hon e ju snyggast..hon är ju "BIH " Best in history" som vi sa...

kram lisa

2011-09-11 @ 19:33:30
Postat av: Fanny

även vi träffade på rottweilern med pipleksaken! så söt.

2011-09-11 @ 21:53:30
URL: http://melkerpug.blogspot.com
Postat av: Jenni

Vad kul att du gillade Lakrits! Bra han skötte sig fastän hans matte inte var med =)



/Jenni

2011-10-22 @ 03:38:29
URL: http://dogomania.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Hej Jenni!

Klart att jag gillade Lakrits!

Han är ju superfin!

/Jasmine

2011-10-22 @ 09:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0