Sofiero lördag 2011.09.10

Äntligen hemma!
Vi har haft en jättetrevlig dag!

Vi tog en timmes promenad först, bussade sista biten och anlände till Sofiero ca. 10.15.
Ella blev lite orolig de första 2-3 minuterna precis när vi kom in, för det var massor av liv och hundar som skällde, men sedan gick det kanon!
Tog en sväng och kollade mässtälten och alla fina saker, godis, tillbehör o.dyl. Jag köpte lite Frolic till Ella och sen köpte jag lite lotter.
Såg en supersnygg hundvagn som jag hade velat ha, men den var tyvärr något mindre än den som Ella redan har... Men såååå snygg! Precis en så´n som jag letar efter, men den hade behövt vara lite större.


Supersnygg hundvagn!


Därefter gick vi och köpte en hamburgare och satte oss och åt lite (Ella fick lite mellanmål, nå´n liten Frolic och fick även smaka hamburgaren, såklart!). Supermysigt att bara sitta där och gotta oss!


Ella i vagnen. Hon verkar iaf inte vantrivas i den...


Jag blev nästan förvånad över de reaktioner som hundvagnen väckte, för jag trodde nog att de flesta skulle titta snett och slänga ur sig nå´n negativ kommentar, men inte...
Det var tvärtom flera som gav positiva kommentarer och t.o.m. 2-3 st. som kom fram och frågade var jag hade köpt den.
Säkert så fanns det jättemånga som inte uppskattade den, men ingen sade något iaf. Skönt att slippa höra, om inget annat.


Ella tar en tupplur på en av våra små pauser.


Var god stör ej!


Jag hittade ett ställe som sålde belöningsgodiset Ziwi Peak, som vi ger Ella, men de hade fler smaker än jag har sett tidigare. Var ju tvungen att köpa en annan variant att prova och det blev med smaken lamm och lever (Ella fick prova en bit när vi kom hem och det fick klart godkänt!). Fick även en liten provförpackning med smaken hjort (Ella har hjort med grönläppad mussla).
På ett ställe fick jag små provtuber av Helosan salva och Helosan fotsalva, samt ett Toblerone. Fick även en provpåse av Hill´s Vet Essentials. Trevligt!
Det fanns ju flera ställen som delade ut provpåsar med olika foder (Akana, Oliver´s mf.l.), men det var inget jag tog eftersom jag ändå inte kommer att använda det.

Vi vann 3 saker på lotterna jag köpte.
Ett hundhalsband, en microfibertrasa och ett litet fat med små hembakade kladdkakor. Provade en kladdkaka nu när jag kom hem och de var mycket goda! Microfibertrasa har man väl alltid användning för och hundhalsbandet var till stor hund, men det kan man ju ge bort/sälja. Så det var inte helt värdelösa saker... =)
Det är ju mest för skojs skull, men har man tur kan man ju vinna riktigt fina saker (väska med massor av hundtillbehör, bädd m.m.).


Vinster, prover och inköp från dagen (glömde Frolic på bilden).


Klockan 13.30 gav vi oss därifrån.
Vi gick ner till Vikingsstrand (30 min.) för Stefan skulle hämta oss och jag tyckte att det var lättare att hämta oss där. Det är ju nästintill kaos uppe vid Sofiero, så det vore ju vansinne att hämta oss där uppe...


På väg från Sofiero.

 
Jag fäste Ellas koppel runt handtaget på vagnen (som jag brukar) och sedan tog vi en liten promenad så hon fick röra på benen ordentligt och kissa lite.
Passade på att filma lite, för att visa att hon är ganska duktig på att gå sidan om vagnen... Dock inte så lätt att filma när man går, samtidigt som man ska ha koll på hund, vagn och trafik. =)

 
Visst är hon duktig!?!

Vi kom ner till Vikingsstrand 14.05 och då ringde jag Stefan.
Det tog en stund innan han kom, men vi passade bara på att njuta av omgivningen och det sköna vädret under tiden.
Var hemma ca. 14.45.
Packade upp alla sakerna och lade allt på plats, fyllde på alla 3 vattenflaskorna och satte dem i kylen inför morgondagen och när allt var klart så fick Ella sin mat.
Gissa vad hon gör nu? ...SOVER!!!... =)


Kommentarer
Postat av: Lisa

vill bara säga att jag älskar din och Ellas blogg.. Jätteroligt att läsa om va ni hittar på varje dag..



Ge ella en kram från mig..



Saknar er jättemycket på hunddagiset.



många varma kramar från lisa

2011-09-10 @ 21:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0