Nu kommer selen till användning!

För ett bra tag sedan (tror det var förra hösten) så köpte vi ett sele till Ella.
Ett jättefint sele från Limex, www.limex.nordicshops.com, i beige camoflage (öken camo).

Det är ett s.k. spårsele och tanken var att vi skulle spåra lite med henne, men det blev aldrig riktigt av.
Då införskaffade vi endast selen och den köpte vi på Anjinsan´s, www.anjinsans.se.
Koppel hade vi då inte för tanken var att vi skulle använda en annan lina istället.
Men i vintras köpte jag kopplet på rea på Grizzly (Väla), www.grizzlybutiken.se,  bara för att ha ett komplett set.
Då provade jag att använda det vid Ellas rehabträning efter Patella Luxations operationen, så att hon skulle dra mer för att träna upp sina muskler i bakbenen igen. Dock gjorde det varken till eller från, för hon ville inte dra med sele heller...


Limex serie öken camo


Nu har jag bestämt mig för att använda det så länge Ella inte är bra i ryggen, för att underlätta när hon går "bananas" vid vissa hundmöten.
Då slipper hon iaf. att hänga sig i ett halsband som påverkar båda nacke och rygg betydligt mycket mer.

Min plan är ju att skaffa ett sele från Puppia, www.puppia.se.
Det har jag nämnt tidigare i bloggen, men för er som inte följt den så länge så kommer det en bild här:


Puppia Soft Vest Harness B Grön Camoflage


Den är skitsnygg!
Tindra har en sådan och den är kanon!
Just nu har jag så mycket hundkläder som jag behöver bli av med först bara (se -Till salu- under kategorier).

I vilket fall som helst så använder vi nu Limex selen för att underlätta så mycket vi kan för Ellas rygg.
Den är hur bra som helst och mycket fin i färgerna till henne!
Önskar att jag kunde hitta en hundvagn i beige camoflage också!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0