Litet inköp och besök på Anjinsan´s -Ellas favvoplace!-

Passade på att ta en liten tur till Anjinsan´s, www.anjinsans.se, med Ella idag.



Behövde egentligen inget speciellt, men ville köpa en tandborste till Ella i minimodell.
Inte för att jag tror att det kommer att funka med min kära fyrbenta vän, men det är värt ett försök!
Fingertutan är ju inte så poppis, om man säger så... =)
Så, går det så går det...

Dessutom kommer lilla Tindra idag och ska stanna till söndag för Theréze och Simon ska på spa i helgen.
Då blir det inte lika lätt att bara gå iväg med Ella någonstans och hitta på nå´t, så att hon får lite miljöombyte och mental stimulans.
Stefan ska nämligen jobba hela söndagen och imorgon, lördag, ska han iväg och träna.
Tindra kan tyvärr inte lämnas ensam här hemma för hon protesterar lite ljudligt då... Och eftersom Stefan inte är hemma så mycket så måste Tindra följa med om jag ska ut med Ella.
Att var ute med dessa två samtidigt är, visserligen jättemysigt stundvis, men inte alltid så kul då de båda triggar varandra vid hundmöten. Har man då dessutom Ella i vagnen också så... *S*
*Dessa små tyranner!*

Jag tog iaf bussen till Anjinsan´s med Ella i vagnen.
Köpte en liten tandorste till hund (för hundar upp till 6 kg), provade det nya, svarta regntäcket från Hurtta och snackade lite skit med Magnus, Hans och deras praktikant.


Tandborste till liten hund. Petosan Little Giant för hundar upp till 6 kg.


Ella i vagnen med tandborsten på Anjinsan´s.


Ella skällde bl.a. ut Magnus hund Hugo (Old English Bulldog/Olde English Bulldogge på 1 år) och berättade tydligt vad hon tyckte om hans existens...
*suck*
Att hon bara orkar!
Hugo är ju dessutom supersnäll och bara "bebis"!



Men just nu är hon lite värre än vad hon brukar vara, det vet vi alla vid det här laget...
Tristessen sätter sina spår... Massor av energi som hon inte får utlopp för...
Det är ju en av orsakerna till att jag kånkar runt med henne i vagnen på alla möjliga, och omöjliga, ställen.
Mer kan jag nog inte göra för henne just nu, tyvärr.

Nåja, i helgen är ju dock Tindra här, så då får hon väl lite stimulans...

De ringde nyss och är på väg nu, så jag måste gå ut och möta upp!
*Vink*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0