Hundtrappa

Innan vi köpte Ella så passade vi en annan Tibetansk spaniel, Neo, en hane.
Det är tack vara honom som vi har Ella här idag...

Nåväl...
Neo gillade att sova i sängen och hos oss gick det bra, för vår säng var inte så hög så han kom upp själv om/när han ville.
Han brukade inte stanna så länge, utan brukade hoppa ner efter ett tag. Dock ville han upp igen efter en stund igen... =) Så på nätterna väckte han oss för då tyckte han att det var lite obehagligt att hoppa upp i mörkret (eller något), så då fick vi oftast flytta täcket så han såg lite bättre eller lyfta upp honom igen.

Hans matts säng däremot, var mycket högre, så upp i den kom han inte alls. Och henne väckte han också på natten när han skulle upp igen och hon tyckte det var mindre roligt...

Så, jag gjorde en ritning på en hundtrappa och bad Stefans pappa (f.d. träslöjdslärare) att bygga en trappa till mig.
Han byggde en rejäl och stadig trappa som jag sedan målade med vit lackfärg och klistrade på halkskydd.
När trappan hade torkat så "trapptränade" jag Neo här hemma först. Jag ville ju att han skulle lära sig att använda den innan jag överraskade hans matte med den...

Trappan blev superfin!
Neos matte blev mycket glad för den och Neo hade den sedan vid fotänden av sängen så han kunde gå upp och ner själv som han ville utan att störa hennes nattsömn. =)

Hittade en bild på den i mobilen igår när jag rensade den och tänkte att jag skulle visa den...


Mycket stolt över mitt verk!


Funderar en hel del på att ev. bygga en ramp av något slag till Ella.
Har tänkt på det en hel del, men nu när hon har haft så ont i ryggen så har tanken blivit mer påtaglig och relevant.
Hon har ju sin upphöjda Biabädd, men hon måste ju ändå hoppa en liten bit, både upp och ner, i den.
Och kan vi skona hennes rygg så vill jag gärna det...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Skit bra Ide :) har du kvar trappan ?

Jag letar en bra hundtrappa åt min tik men hittar ingen som jag tycker verkar bra :(

Kram

2011-12-15 @ 02:44:44
URL: http://rysskkarlek.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Nej, som det står i inlägget så gjorde jag den för att ge bort den till Neo, som vi passade mycket innan Ella kom in i bilden... Kan höra om hon har kvar den och om hon använder den, eller om hon annars vill ge tillbaka den. Dock bor hon i Stockholm nu...

/Jasmine

2011-12-15 @ 08:16:29
Postat av: Linda WritingL

Snygg :) Söker en hund trapp fast en färdig en *tummen mitt i handen* ;)

Svar: Hej Linda!Tack!
Det finns färdiga hundtrappor att köpa.
Bl.a. så finns de på petster.eu, hairydogparadise.com, grizzly, le chien, grand prix m.fl.
Finns flera olika modeller.
Jasmine och Ella

2012-07-11 @ 08:30:07
URL: http://writingl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0