Bedömning + diplom

Idag hade Hund & Katt Magasinet på Råå, www.hundokattmagasinet.se, en massa specialerbjudande och bl.a. kunde man komma dit och få sin hund bedömd och få ett diplom.

Självklart var detta av intresse för mig då jag alltid velat få Ella bedömd, men inte tyckt att utställning var varken min eller hennes grej. Dessutom är det ju en oberoende bedömning. Även blandraser var välkomna!

Så, efter vår promenad/rullning (!) tog vi bussen ut till Råå. Vi var väl där vid ca. 10.10, men såg när vi kom fram att bedömningen var mellan kl. 11-17, så det var bara att vänta.

Kvinnan som gjorde bedömningen var en representant från MaxiPet, Linda Friberg.



Ellas bedömning lät såhär:

" En 6-årig tik med ett milt uttryck, mkt. feminint. Bra bett, aning små tänder. Välskött päls, vacker färg. En tik som rör sig rastypiskt. Mycket pigg och glad."

Jag tyckte det var lite roligt att hon skrev "mycket pigg och glad", för det vet jag nog inte var hon fick ifrån... =) Alla som känner Ella vet att hon är en ganska mild och dämpad hund.
Fast, hon kanske uppfattade Ella som sådan.
Ella var ju väldigt snäll och samarbetsvillig och absolut inte främmande för att hon höll på med henne.

Efter ett tag tyckte hon dock att det började påminna mer om en veterinärundersökning (stå på ett bord och någon okänd klämmer på en), vilket inte är det roligaste Ella vet efter alla turer hos veterinären.


Ellas diplom och bedömning!


Hon fick iaf inget jättedåligt betyg, fast det tror jag inte att någon får...
Kvinnan som gjorde bedömningarna gjorde ju inga specifika rasbedömningar, utan mer allmänna.
Oavsett vilket så tycker jag att det är jättekul att ha fått en liten bedömning på Ella!
Inte illa med ett diplom heller! =)



Kommentarer
Postat av: Lisa

grattis ella till ditt första diplom..

men du är ju BIH ( best in History och best in Helsingborg)

2011-09-24 @ 13:33:42
Postat av: Jasmine och Ella

Tackar!

Inte hennes första diplom... Hon har ju fått ett i vardagslydnad också! =) /Jasmine

2011-09-24 @ 14:40:32
Postat av: Helena

Det var ett jättefint omdöme!

Hon är så söt, lilla Ella.

2011-12-18 @ 14:16:32
Postat av: Jasmine

Hej Helena!



Tack så mycket!

Ja, visst är hon fin!

Tack för att hon finns!

/Jasmine

2011-12-18 @ 18:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0