Tisdag...

Det har varit både en lugn och aktiv tisdag.

I förmiddags gick jag en promenad med Ella på ca. 40-45 min.
Hade lite bekymmer med att få henne att gå så vi kom ifrån området, men sen gick det hyfsat bra.

Efter promenaden joinade hon Stefan i soffan och softade bland täcke och kuddar.


Mysstund...


Trött... men söt!


Min fina Ella!


Soffhäng...


Lite nannig...


Sötast!


Världens sötaste näsa i närbild...


Finaste tibbisen av ALLA!


Vid 14-tiden så tog jag Ella och gick en liten runda igen. Vi traskade ner till ett litet grönområde vid Kopparmöllekorsningen/Slottshöjden, där jag kunde släppa Ella så hon fick springa lite lös.
Hon fick ett riktigt "tokryck" och drog några rundor på gräsmattan, vilket fick mig att nästan kissa på mig av skratt! Hon är ju bara sååå söt och ser förbannat rolig ut samtidigt! Man kan ju bara inte låta bli att skratta. =)

Sen skulle vi gå hem, men det ville inte Ella. Ack nej, hon skulle in om till Arken Zoo (f.d. Djurriket), tyckte hon.
Om man ska gå ifrån det grönormådet och hem till oss så går man bara gatan rakt fram, men ska man till djuraffären så ligger det ett hus bort, snett till höger över gatan. Och ja, Ella hade väldigt bestämda steg! =)
Ja, jag hade ingen brådska så jag lät henne gå dit.

Vi behövde verkligen ingenting, men jag köpte en förpackning blötfoder Nature´s Diet Lamm och passade även på att prova ett Hurtta Lifeguard Reflexsele på Ella.



Eftersom vi inte ska använda halsband på Ella mer så vill vi nog investera i ett sele till. Ganska skönt att ha 2 så man har ett som hon kan ha "naturell" och ett som hon kan ha med täcke/tröja under, så man slipper hålla på att ändra måttet runt magen hela tiden.

Det selet finns i 3 färger, flourerande gul, orange, rosa.
Kom fram till att det orangea nog var snyggast på Ella.

När vi kom hem så kockade vi lite middag och när vi åt så ringde telefonen. Det var Ann-Sofie (Cleos matte) som frågade om Cleo kunde vara här medan hon var och handlade, och visst fick hon det.
Cleo är ju en av Ellas "bästisar"...
En kort stund därefter så kom Cleo och hälsade på Ella en liten stund.
Ella blev superglad och ville faktiskt t.o.m. leka med Cleo! De är så söta ihopa!


Cleo


Ella studerar Cleo när hon fjollar med Stefan. *avis*


Spanar på Cleo när hon fjollar i soffan... *undrar vad hon pysslar med*


Cleo fjollar i soffan


Matte, ser du hur Cleo håller på?


Cleo myser och busar med Stefan


Ella passar på att leka lite med räven...


Men visst är jag sötast!?! Visst..? VISST!!??!


Det var kul för Ella att få ett litet besök av Cleo.
Då hände det lite kuliga saker idag också, ju!
Både en hyfsat "lång" (ca. 1,5 timme inkl. besöket på Arken Zoo) promenad där hon fick springa lös + kompisträff.
Inte illa på samma dag!

Och nu gör hon, ja gissa vad???
Ligger i soffan hos Stefan...
*suck*
De två soffpotatisarna...


Kommentarer
Postat av: "Menageriet"

Underbar blogg! Jättefina bilder på jättefin liten "tibbe-Dam"! Välkommen in och kolla på våra hundar. Kram och leverbitar från oss i "Menageriet"

2011-10-12 @ 04:47:11
URL: http://www.goavovvar.se
Postat av: Anna Posh Pooches TÄVLA I BLOGGEN

Vilka muysiga soffbilder!

2011-10-13 @ 10:42:15
URL: http://poshpooches.blogg.se/
Postat av: Jenni

Ella är så jäkla söt! Älskar trubbnosade vovvar.

2011-10-22 @ 03:23:43
URL: http://dogomania.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Jenni.

Ella vinkar och tackar!

/Jasmine

2011-10-22 @ 09:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0