Min lilla "snorvalp"...

Ella hade ingen bra början på dagen...

Hon kom ut på en väääldigt sen nattarunda (ca. 02.30) igår och hon var jättetrött.
Jag och Ella hade varit ute vid 22-tiden och vi två kom inte i säng förrän vid 01.30, så när husse kom och skulle hämta henne för nattarundan var hon supertrött...

Sen vaknade jag flera gånger under natten/morgonen, men steg inte upp förrän runt ca. 09.30.
Satt här vid datorn och pysslade lite och när klockan var ca. 10.45 hade fortfarande ingen hund synts till...
Jag gick ut i köket och förberedde hennes frukost och serverade den, men ingen hund kom, så jag fick alltså gå in och hämta henne i sängen.
Hon åt sin mat och försvann sen som en måsskit i dimman in i sängen igen...
Antagligen var hon både trött, samt att hon hörde att det regnade ute. Då vill hon ABSOLUT INTE stiga upp, eller ännu mindre gå ut.
När klockan var 11.30 gick jag in och gjorde ett tappert försök att få upp henne, men utan resultat.
Hon tittade inte ens på mig och när jag försökte "väcka" henne så låtsades hon bara sova och låg med enbart dödvikt...
*HOPPLÖS!*
Så, jag satte mig vid datorn igen.

Gjorde ett nytt försök vid 12.15 och det var likadant då.
Men, nu hade jag bestämt mig för att hon skulle ut, vare sig hon ville eller ej.
Och tro mig... Jag fick, boktsavligen talat, slita upp hunden!.
Helt otroligt!
Sen gick jag ut i hallen och tog på mig ytterkläder, men tro inte att Ella kom... Nejdå, hon stannade längre bort i hallen och la sig där...
Så jag fick gå tillbaka och schasa henne framför mig för att få henne till dörren så jag kunde ta på regntäcke och sele.

Väl ute skulle hon inte gå...
Hon hade stora problem med sina luftvägar, hade flera "andnöd" och massor av nysningar med snorloskor...
Stackars liten...

När vi kom in så torkade jag henne sen gick hon och lade sig i sin bädd och jag la en filt om henne eftersom hon aldrig blir riktigt torr (såvida man inte fönar).


Min lilla snorvalp


Skönt under filten, när man är lite snuvig/frusen


Inget kul när man inte är kry...


Hon är så förbannat söt!


Så låg hon i 1-1,5 timme innan husse lade sig i soffan (för då måste man ju ligga där...).
De låg där ett tag sedan pysslade han med annat och hon gick tillbaka till sin bädd (utan filt).
Där ligger hon fortfarande...


Med mjukisarna som kudde...


Det är bra att vila när man inte mår bra


Det ser skönt ut...


Sååå söt...


Krya på dig, mattes älskling!


Det känns jobbigt när man inte kan göra något för dem...
Vi är ju mitt i en utredning gällande hennes luftvägar, men hon ska inte träffa veterinären igen förrän om 2 veckor.
Idag regnar det, blåser och är lite råare, så det påverkar ju nog lite.
Hon är ganska frusen av sig (fast hon har päls).

Förhoppningsvis blir det bättre senare under dagen. Ibland brukar hon må bättre efter lite vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0