Lååååångpromenad i Pålsjö skog

Idag har vi varit flitiga, Ella och jag!
Vi tog en promenad till Pålsjö skog som tog ca. 2 timmar och 10 min (med 3 korta pauser på ca. 15 min totalt).

Vi gick hemifrån ca. 11.50.
Gick upp till parken så hon fick göra nr. 2 (som hon helst vill göra på hemmaplan), sen gick vi vidare till Pålsjö.
Inne i skogen fick hon först vara kopplad en stund och en liten bit in så lät jag henne balansera lite på en stock jag hittade.
(Ber än en gång om ursäkt för de dåliga bilderna, men jag orkade inte ta med mig min vanliga kamera, så jag fick använda mobiltelefonen igen...)


Det gäller att hålla tungan rätt i mun när man balanserar...


Är jag duktig, matte?


Va? Är vi inte ensamma i den här skogen heller?


Läskiga typer...


Bäst att jag håller koll på dem tills de är på behörigt avstånd...


Sen fick hon vara lös en ganska lång bit, ända bort till Pålsjöpaviljongen (där de säljer bl.a. våfflor).
Där tog vi paus nr.1.
Jag satte mig och tog en cigarett vi lekplatsen medan Ella fick vila lite.
Då hade vi varit ute i ca. 1 timme.

Efter ca. 5 min. paus så gick vi vidare mot slottet/Thalassa.
Vi svängde in vid slottet, för på baksidan så finns det en stor gräsmatta där jag släppte Ella så hon kunde få springa och sträcka ut.
Och, precis som igår, så var det riktigt blött i gräsmattan så det stänkte rejält när hon rusade runt som en galning!
Hon blev dyngsur på ben, krage och mage, vilket sedan resulterade i att hon blev riktigt skitig när vi gick vidare på stigarna...
 =)
Vi gick ner om så vi kom bakom Thalassa och sedan fortsatte vi förbi och vidare i skogen.
Vid ena "utsikts/rastplatsen" så tog vi en liten paus till och jag passade på att ta en cigarett.
Då hade vi varit ute i ca. 1 timme och 40 min.
Jag satte mig på en bänk i solen och självklart så skulle ju även Ella upp på bänken! *ALLTID!*
Efter bara en liten stund så lade hon sig ner och nästan somnade på bänken... Sååå trött, stackaren...


Ella vid utsiktsplatsen


Close-up!


Utsiktsplatsen


Rastplatsen


På bänken... Riktigt trött...


Lägger mig här och luktar på en spännande fläck på bänken...


Så skönt här i solen...


Kan nog försöka ta en snabbtupplur...


Vi pausade där i ca. 5 minuter, sen gick vi vidare för vi skulle bli hämtade av husse en bit bort.
Så det var bara att traska vidare...
Väl framme där vi skulle möta husse fick vi vänta ca. 5 minuter innan han dök upp.
Då passade jag på att låta Ella hoppa på nå´n sten som låg där och hon gick och undersökte några grästuvor under tiden...


Platsen där husse skulle hämta oss


Sååå spännande grästuva! Luktar mumma!


Allvar!?! Är det folk här också!!???


Undrar om jag kommer åt doften lättare på det här hållet?


Men! Måste det gå folk och störa hela tiden?


Jag har nog koll på er!


Ser er fortfarande... Fortsätt gå... Se så! Chop, chop!


Åhh! Det kommer en bil! Håller varenda tibbegen jag har på att det är husse!


Så, äntligen kom husse!
Då var det 2 timmar och 10 minuter sedan vi gick hemifrån.
Gissa om Ella blev lycklig!!!
Och gissa om hon somnade i bilen på vägen hem? =)

När vi kom hem så var klockan nästan 14.30.
Hon fick lite mat, sen slocknade hon som ett ljus!
Hon sover fortfarande...
Har bara varit uppe en sväng när jag kom från Hemköp, för att kolla om det var nå´t gott i påsen, sen återgick hon till viloläge.
Snart är det dags för en liten kisserunda, men jag lär nog få släpa ut, och runt, henne...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0