Intressant föreläsning

Föreläsningen som jag var på idag om Hundens lugnande signaler, var mycket intressant.
Jag har ju redan en liten kunskap i detta ämnet, då jag har lärt mig en hel del av Ella, men det finns alltid något nytt att lära.
Det finns ju massor av små signaler som man lätt missar.

Jag var inte hemma förrän vid 19.30, så det tog lite längre tid än vi trodde...
Stefan var dock hemma vid 17.45, så Ella slapp att vara ensam så väldigt länge.

Måste nog säga, att om ni som hundägare inte vet något/mycket om lugnande signaler, så gå på en föreläsning, läs nå´n bok om det, vad som helst!
Det vinner både ni och er hund på!
Ju bättre vi förstår dessa signaler, desto bättre relation får vi med vår hund.

En bok som rekommenderas är:


I samspråk med hunden -Lugnande signaler-
Författare: Turid Rugaas


Jag har ju, som sagt, redan vetat en hel del, men nu ska jag försöka vara ännu mer uppmärksam.
Ella är väldigt tydlig i sitt kroppsspråk och i sina signaler.
Det är bara jag som allt för sällan förstår...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0