Helvetes, förbannade skitluftvägar!

Jag är så arg, ledsen och besviken!

Jag skulle gå en promenad med Ella i förmiddags upp till Fiborna, där Stefan tränar, för att möta upp honom där och sedan åka med honom hem.
Den promenaden brukar ta ca. 1 timme att gå.
Hade packat ner en fleecefilt i en påse ifall vi fick vänta en stund på honom innan han var klar, så att Ella slapp bli frusen isf (nu när hon inte är riktigt kry...).

Jag visste att Stefan skulle träna ganska länge idag så jag ville inte gå för tidigt hemifrån och jag ville även att Ella skulle få ta god tid på sig att gå så hon inte blev överansträngd. Så, jag räknade med att vi skulle ta promenaden på 1 timme och 15 min.
Tji fick jag!
Det tog oss ca. 1 timme bara att komma till kollo (som normalt tar ca. 25 min.)!
Ella ville inte gå alls...
Hon hade hela tiden problem med näsan/luftvägarna. Hon fnös, nös och snorade och tyckte väl självklart att det var jobbigt att gå när hon inte riktigt kunde andas som hon skulle.
Så vi fick helt enkelt krypa fram i snigelfart... Jag fick ju anpassa mig efter Ella. När hon staplade fram så fick jag gå långsamt, när hon stannade fick jag stanna o.s.v. Jag vill ju verkligen inte tvinga henne att gå när hon har sådana problem.
Samtidigt vill jag ju att hon ska ut och gå lite. Hon behöver gå för att bygga upp och stärka musklerna igen nu efter så lång vila, hon behöver ju sina muskler bl.a. för sitt knäs skull.
Så det vara bara att ta det lugnt.
Jag lät henne vara lös nästan hela cykelvägen mellan Mc Donalds och kollo, för då fick hon iaf själv välja takt och jag slapp dra henne i selet för att jag gick för fort...
Vi hann alltså bara upp till HD innan Stefan ringde, så han hämtade oss där.


Mitt hjärta!


Ella en av gångerna hon stannade och "pausade".


Men jag blir så arg, ledsen och besviken, främst för Ellas skull, för att hon ska behöva ha det såhär!
Det känns inte alls bra... =(
Jag vill inte att hon ska må såhär!

Är det någon mer som har haft dessa besvären med sin hund???
Ni får hemskt gärna skriva till mig och berätta isf.

Just nu ligger hon iaf i sin bädd och vilar och har gjort sedan vi kom hem...
Kan höra hur täppt hon är i näsan...
Jag har lagt en filt över henne för att hon ska få lite värme.
Rätt eller fel? Skiter fullständigt i vilket just nu... Hon har inte gått därifrån så jag antar att hon inte ogillar det. Jag kan ju tänka hur man själv känner sig om man är frusen/förkyld/snorig/snuvig, eller vad hon nu är... Då kan det vara skönt att krypa ner under ett täcke eller filt.
Hon lär väl gå därifrån om hon inte gillar det.


Lilla stumpan... Mår inte så bra...


Omstoppad i sin bädd...


Denna bilder är tagen och uppladdad alldeles nyss...


Jag tror att jag ska lägga mig en stund med henne i sängen, för om 1 timme kommer Alicia, Stefans systerdotter, och hälsar på mig och Ella.
Även om hon inte är så kry så kommer hon bli jätteglad när Alicia kommer, för hon gillar henne.
Sen kan vi ta en liten, kort runda så Ella får kissa.
Även om hon inte mår toppen, så måste hon ju ut och kissa och Alicia blir så glad om hon får följa med. Dessutom mår hon inte dåligt av frisk luft, bara man tar det lugnt.

Nu ska vi mysa en liten stund i sängen iaf.


Kommentarer
Postat av: Jouline♡

Tack så mycket för din rara kommentar om min stora vovve (rottis) Tilda heter hon :) Så som din Ella ligger under filten brukar min illa liggea med^^ hon älskar verkligen att ligga under filtar och täcken hihi

2011-10-09 @ 18:30:16
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0