Ella utforskar Filborna skogspark

Idag passade jag och Ella på att åka med husse när han skulle iväg och träna.
Han tränar på Filborna Arena och häromdagen fick jag reda på att det ligger en skog/park rakt över vägen...
Det hade jag inte en susning om!

Läste i tidningen att det skulle vara en invigning idag (de har tydligen gjort om lite och planterat lite nya buskar/träd) av Filborna skogspark i eftermiddag.
Tänkte först inte alls åka dit på en sådan dag, men eftersom husse skulle träna 10.30 och invigningen var först kl. 14 så ändrade jag mig.

Så, under tiden som husse tränade så gick vi alltså en premiärtur i detta område.
Det är både parkliknande område med dammar, samt skogsområden att gå i.
Ganska trevligt faktiskt!

Tyvärr orkade jag inte släpa på kameran, så det fick bli lite halvkassa bilder med mobilen igen....


Ella spanar in området


Vad är detta för ställe!?!


På stora promenadstigen


En stig i en jättemysig skogsallé


Ganska trevlig omgivning


Ella har koll på läget


En bild på lite av omgivningen


Ella på en stor sten nere vid ena dammen


Får jag godis nu??


En bit av stora promenadstigen


Spanar från en jättestock


Finaste, finaste Ella!


Min lilla spanare!


Promenaden tog ca. 1,5 timme.
Nu gick vi lite "kringelikrokar" för att dryga ut tiden, så vi inte skulle behöva vänta så länge på husse i bilen.
Man kan gå så att det tar allt från typ 15-20 minuter, om man inte vill gå långt, men ändå vill att hunden ska få lite miljöombyte.
Sen kan man då gå som vi (lite här och där) och då kan promenaden ta precis så lång tid som man vill/orkar.
Hundar fick inte lov att vara lösa här, men jag såg ett par stycken som inte hade sina hundar kopplade...

Vid 12 var vi tillbaka vid bilen så då tog jag in Ella i hennes transportväska och  så satte vi oss i bilen och väntade på husse.
Vi fick vänta ca. 15-20 minuter innan han var klar...
Det var en skön och trevlig promenad, men både jag och Ella uppskattade att komma hem...


Lite trött efter promenaden...


TV´n är upptagen nu och kommer vara det hela dagen, ända fram till ca. 21, pga. fotboll.
Jag tror att jag ska ge Ella lite mat nu och sen tror jag att vi vilar en liten stund innan det är dags för nästa promenix.

Läs mer om Filborna skogspark här:
http://www.helsingborg.se/Medborgare/Uppleva-och-gora/Friluftsliv-och-motion/Parker/filborna-skogspark/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0