Ny bekantskap, LEK!!! och My på besök

Igår tisdags var vi ju och köpte bl.a. ett pressat algben till Ella i en av djuraffärerna...
Här kommer en liten bild på Ella och benet...


Något stort att äta, men funkar som huvudkudde... =)


Idag passar vi lilla My.
Hon kom vid ca. 06.45 och ska stanna ev. till ca. 21 ikväll.

Just nu har hon intagit armstödet på vår soffa...
Hon har valt ut det som sin sovplats här hemma.
Vi har en stor divansoffa + Ellas bädd och transportväska att ligga i/på, men nej... Armstödet ska det vara.


Bästa sovplatsen, enligt My...


Söt, som vanligt...


Vid ca. 13.30-13.45 så pep det till i min mobil.
Det var ett sms från en tjej som heter Mikaela, som jag träffade en gång med Ella och en gång med My.
Båda gångerna hade hon en mycket trevlig Tibetansk spaniel-tik med sig, vid namn Olivia.
Det är hennes pojkväns mammas hund som de passar ibland...

Jag träffade dem i Fredriksdalsparken en gång när jag var där med Ella (tror att jag har nämnt det i bloggen) och det var ett mycket trevligt hundmöte.
Sen träffade jag henne häromkvällen (i fredags?) när jag var ute med My och då fick hon mitt nummer så att hon kunde höra av sig om de ville att jag och Ella skulle följa med på en promenad.
Och ja, som sagt, idag kom det ett sms... Jätteroligt!

Vi möttes upp kl. 14.15 och än en gång förundrades jag över hur bra själva hundmötet gick...
Inget skall, ingen stress, ingenting sån´t som Ella brukar ha bekymmer med alls!
Det bara funkade, liksom!
Sen blev de bundisar, Ella och Olivia, och skulle lukta på samma saker, gå där den andra gick, kissa där den andra kissade och gissa vad!?!
Rätt som det var så gjorde Olivia en lekinvit mot Ella och HON SVARADE!!!
ELLA LEKTE!!! Med en hund hon bara mött snabbt en gång tidigare och nu promenerat med i 5 minuter!
Det blev ett direkt gensvar från Ellas sida och de lekte (Tibbe-style) riktigt mycket.
Jag blev jätteglad, framförallt för Ellas skull!
Det var riktigt, RIKTIGT roligt att se!
Det värmde mitt matte-hjärta...

Jag hoppas verkligen att vi kan träffas igen med hundarna, för det vore såååå kul om Ella hittade en riktig kompis som hon kan leka med...
Hon leker ju med Cleo också, men Cleo är mest intresserad av Ellas saker, eller mig och Stefan. =)
Även Neo är ju en som hon lekte mycket med, efter ett tag, men han bor ju i Stockholm så det är lite svårt att låta hundarna träffas.
Observera att alla dess tre, Cleo, Neo och Olivia, är alla av rasen Tibetansk spaniel...
Det MÅSTE vara så att "lika barn leka bäst", iaf i Ellas fall.
Jag hittar ingen annan förklaring.

Nu måste jag även tillägga att Ella och My faktiskt har fjollat lite i sängen idag, med min hjälp...
Jag fick liksom vara med och pusha lite... =)
Kanske, med lite tid, så ger det sig där också.
Det vore jättekul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0