Hundbesök och kvällspromenad på Gröningen

Förlåt!
Igår skrev jag inget inlägg...
Jag hade fullt upp och sedan orkade jag helt enkelt inte...
=(

Vi passade lilla My från ca. 10.45-22.15 igår.
Jonna jobbar i Halmstad vissa dagar och även om hon får ha My med sig, så tycker hon att det kan bli lite långtråkigt för My att ligga där hela dagen.
Därför skulle vi se hur det gick för isf. kan My vara här någon gång istället, så har hon ju lite mer stimulans och även hundsällskap.

Det gick hyfsat bra.
My blir lite förtvivlad när matte går (när flocken splittras) och det tog ett tag innan hon kunde lägga sig istället för att vara på alerten hela tiden.
Dock var hon ganska mycket med oss, även om hon hade koll på dörren/hallen.
När Stefan åkte och tränade blev hon ganska orolig igen, och då tog det ca. 20-25 min. innan hon kunde koppla av.
När Stefan kom hem från träningen så skulle han in och handla på Hemköp och då tog det bara 2-3 min. innan hon släppte det, så det blev bättre och bättre.
Det är ju bra att hon lär sig att det inte händer något, utan att man kommer igen, så att det inte blir så stort när man går.
Sen var allt lugnt resten av kvällen.

My hade med sig sin lilla minibädd, men den ville hon absolut inte ligga i, men det gjorde Ella...
=)
Ella vill gärna ligga i allt som går att liggas i, och speciellt om det är nytt.


Ella får knappt plats i My´s bädd...


... men det ser ganska mysigt ut...


Ella ockuperar My´s bädd igen och My har koll på dörren...


Vaddå, My´s bädd? Allt här är hemma är väl mitt? Det som lämnas här har jag väl fått?


My tog Ellas bädd istället... Mycket rymligare...


Hon är ju bara såååå bedårande, lilla My!


Vid 21.35 tog jag Ella och My på en ca. 40 min. promenad.
Hade precis kommit ungefär till Jonnas port när hon ringde, så vi möttes där.
My blev helt överlycklig när matte kom!
Ungefär som att hon levt i misär hela dagen... =)

Ella var helt slut när vi kom hem!
Vi gick och lade oss redan vid 23-tiden, jag och Ella.
Sen vet jag att Stefan gick en liten nattarunda med henne vi 2-tiden.
Sen sov hon till 10 idag.
TRÖTT!

Pratade med Jonna tidigare och hon berättade att My hade totaldäckat i soffan när de kom hem och att hon nästan fick kolla så att hon andades emellanåt...
=)
Stackars liten!

Idag har vi bara tagit det lugnt, men nu vid 16.10 så tog jag Ella och gick en promenad ner till Gröningen.
Det blev mörkt ganska snabbt så det var inte så väldigt kul, men iaf.


Ella på Gröningen ikväll... Helt mörkt ute...


Vi promenerade väl i ca. 1,5 timme, sen tog vi faktiskt bussen hem.
Nu har Ella ätit och slocknat i sin bädd och jag ska åka med Stefan och handla lite.
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0