Gårdagens föreläsningar HUNDra%

Oj, oj oj!
Gårdagens föreläsningar tog musten ur mig!
Jag var sååå trött när jag kom hem!

Alla ni som INTE var där...
Får ni en chans att gå dit och lyssna på dessa föreläsningar igen... GÅ DIT!

Det var helt suveränt!




Första föreläsaren Björn Forkman, professor i etologi, pratade om hundens inlärningsprinciper, minne och stress.
Så fruktansvärt lärorikt och intressant!
Det talades bl.a. om konsekvenserna av belöningar och bestraffningar vid hundträning.
Man fick många tankeställare och aha-upplevelser, några käftsmällar, samt ett par rejäla skratt!
Ska ni gå på någon föreläsning, gå på denna!

Andra föreläsaren Charlotta John, pedagog, beteendevetare och författare, pratade om oss människor som hundtränare.
Vad vi själva kan göra för att underlätta för oss och göra det bättre, rent mentalt. Att förstå oss på oss själva.
Mycket trevlig föreläsning, där man verkligen inser hur viktiga vi är för våra hundar.

Tredje och sista föreläsaren Ida Lindgren, instruktör, hundpsykolog, instruktörsutbildare och uppfödare, talade om ledarskap (lärarskap) och samspel.
Hon pratade om gamla skrönor gällande ledarskap, mjuka metoder, hur vi bygger våra relationer och vad ledarskap (lärarskap) innebär.
Ida är väldigt duktig!

Dagen var helt otroligt lärorik, men guuud vad trött jag var när jag landade hemma!
Föreläsningarna pågick mellan 9-16, så jag var hemma vid ca. 16.30.
Klockan 21.30 joinade jag kudden. Snortrött!

Under hela dagen så var Tindra här och hjälpte Ella att passa Stefan...!
=)
Jag kunde ju inte lämna henne ensam här med honom en hel dag...
Theréze och Simon var ju också på föreläsningarna, så det passade ju utmärkt att Tindra kunde komma hit och assistera Ella.
*haha*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0