En dag med hundbesök, promenad och läskigt Halloweenande!

Ja, idag kom Zeus (Sheltie) redan vid 7.30 imorse och stannade till ca. 14.

Ella hade inte ens stigit upp när jag kom in med Zeus och hon kom helt yrvaken ut i hallen för att kolla vad jag höll på med (hon hörde ju att jag höll på med att torka tassar och kände väl en annan doft).
Hon verkligen smög runt hörnan innan hon kom på att det var en hund hon kände...
=)
Ja, det är bäst att ha koll på läget!
Man vet faktiskt inte vad det är för otäcka typer matte släpar in!

Vi lade oss en liten stund till, sen gick jag upp vid 9.
Vovvarna sov till 10 - 10.30 och då fixade jag frukost till dem, rastade Ella en liten stund därefter (Stefan rastade Zeus strax efter så vi möttes i parken) o.dyl.

Sandra hämtade Zeus vid 14-tiden.

Vi 16.30 gick jag en sväng med Ella till Frediksdalsskogen/parken.
Det hade redan börjat bli mörkt och de hade nog nå´n slags Halloweenvandring för barnen inne på Fredriksdal för där var en hel del barn och man hörde hur det "hoades" lite överallt, så Ella var ganska spattig.
Min lilla hare!
Dock kunde hon reda ut att springa lite lös, vilket jag tyckte var ganska skönt.


Dålig bild från mobilen (det var även lite mörkt/skymning), men det ska
föreställa Ella (med reflexväst) på dagens promenad i Frediksdalsparken.


Vi träffade även en annan tibbe-tik på 3 år, men hon hade inte läst rasstandarden... =)
Tibbar ska vara reserverade mot främlingar...
Hon hade helt missat det kapitlet!
=)
Hon var jätteglad, positiv, framåt, vänlig och ville hälsa.
Mycket trevlig hund!
Det var t.o.m. så att Ella tyckte det var ok att stå och snusa i varandras bakre ändar samtidigt (vilket aldrig händer).
Ella var ju lite försiktig/reserverad, men varken skällde eller gick undan för att undvika henne.
Så, det tar jag som ett gott tecken!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Hej ja satt just o googlade på tibbar. Och fan dej här! Jag har en Tibbe hane på ett år! Kanske du har några tips till mej? Han är väldigt skällig mot stora hundar

2011-11-02 @ 18:44:33
Postat av: Jasmine

Hej!

Vad kul att du hittade hit till min lilla blogg!

Hoppas du gillar den!

Jag mailar dig så fort jag har tid...



/Jasmine och Ella

2011-11-02 @ 22:49:12
URL: http://minochellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0